Kundtjänstmedarbetare till Fråga BAUHAUS Second line - Heltid (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder. Vi öppnade vårt första varuhus i Sverige 1997 och har sedan dess växt till 21 varuhus och en webshop från Sundsvall i norr till Malmö i söder. BAUHAUS affärsidé är att vara det kompletta varuhuset för verkstad, hem och trädgård genom att erbjuda störst sortiment till lägsta pris med bästa service. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.

BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård. Vi expanderar kraftigt på den svenska marknaden och finns med 20 varuhus från Sundsvall i norr till Malmö i söder. BAUHAUS affärsidé är att erbjuda störst sortiment till lägsta pris och med bästa service och följer konceptet ”allt under ett tak”. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.

Vår kundtjänst erbjuder ett arbete där du har många människor omkring dig. En trevlig och dynamisk arbetsplats som är under ständig utveckling. BAUHAUS kundtjänsts (Fråga BAUHAUS) huvudsyfte är att stötta First lines arbete som görs via telefon, chatt och mejl. Vår målsättning är att ha branschens bästa kundservice.

Fråga BAUHAUS genomgår stora förändringar och har nyligen välkomnat en ny enhet vid namn Second line. Avdelningen är utformad för att vi ska ta vår kundtjänst till nya nivåer.

Genom att söka denna tjänst är du därför intresserad av att vara en del av att utveckla och skapa framtiden med Fråga BAUHAUS och ingå i ett tätt sammansvetsat team av 5 personer till. 

Dina främsta uppgifter som en del av second line kommer att vara:

Fördjupning och uppföljning av kundfrågor/-ärenden
Montageservicereklamationer samt kontakt med våra Företagskunder
Offertförfrågningar
Kontakta leverantörer
Kontakta transportbolag
Agera som en stödfunktion för resterande del av kundtjänsten
Vi vill att den som söker:
Är öppen för samarbete där gruppens mål kommer före personlig prestation
Är lyhörd och intresserad av kunden
Är en okomplicerad problemlösare och kan se saker ur flera perspektiv
Är noggrann och har en vilja att leverera med kvalité
Är strukturerad i sitt arbete och kan arbeta med flera saker samtidigt
Är nyfiken och släpper ett ärende först när det är löst
Är empatisk för kundens eventuella problem
Är professionell även när det är stressigt och mycket att göra
Är över 18 år
Gärna har erfarenhet inom ett närliggande område så som kundtjänst, butik, hantverkaryrke eller liknande

Övrigt
BAUHAUS rekryterar först och främst personal internt och vi kan därför erbjuda rätt person utvecklings- och karriärmöjligheter både i Sverige och andra länder. Som en del av BAUHAUS organisation får du stora möjligheter att utvecklas åt det håll som passar dig bäst genom bland annat interna talangprogram.
Som anställd blir du tjänsteman med OB samt bonusavtal och personalförmåner. I tjänsten ingår schemalagd arbetstid vardagar och helger under kundtjänstens öppettider. Just nu är arbetstiderna förlagda mellan 8-18 på vardagar och 9-16 på helger, där man jobbar var tredje helg.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till en spännande framtid inom BAUHAUS.

Tjänsten är ett vikariat på heltid (38,25 timmar per vecka) under perioden 29/4-2019 -> 31/12-2019

Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till en spännande framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Sundqvist
+46 850702081
Veronica Johansson
+46 850702083
Mikael Seldée
+46 850702081
Mikael Hellström
+46 (0)8 128 166 82
Veronica Johansson
+46 (0)8 128 166 83

Sammanfattning

Besöksadress

Enköpingsvägen 41
None

Postadress

BAUHAUS Servicecenter Enköpingsvägen 41
Järfälla, 17738

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024