OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fraktjakt etablerades 2009 och är en oberoende tjänsteleverantör inom frakt och logistik. Vi är idag 12 medarbetare varav fyra stycken arbetar inom kundtjänst.
Fraktjakt tillhandahåller molnbaserade tjänster där våra kunder med enkelhet kan boka frakter. Frakterna vi hanterar inkommer huvudsakligen direkt från olika webbutiker och skickas både till privatpersoner och företag runtom i världen.
Vår kund är oftast ett företag och vi hjälper till med att exempelvis adressändra, boka upphämtning av paket m.m. Vårt jobb är att genom en briljant service tillmötesgå kundernas önskemål om enkelhet och flexibilitet både med att lösa uppkomna problem och att sälja våra lösningar till nyinkomna kunder.
Vi hjälper våra kunder över både telefon, chatt och e-mejl. Hos oss finns därför möjligheten att delvis arbeta hemifrån.
Vem är du?
Vi söker dig som ser det som en självklarhet att kunna erbjuda kundservice av världsklass. Du kanske har arbetat inom kundtjänst, teknisk support eller försäljning tidigare och har velat kunna ta ett större ägandeskap över dina ärenden. Hos oss kan du hjälpa kunderna hela vägen från start till mål där du också är Fraktjakts ansikte utåt.
Det förekommer unika kundärenden där det ibland behövs lite kreativitet och samarbete mellan kollegor för att hitta den bästa lösningen. Vi lägger därför störst vikt vid din personlighet och att du som person är social, snabblärd och noggrann.
Är du dessutom tekniskt kunnig inom datorer är det meriterande, trots att våra system sköter det mesta med några knapptryck är det bra att kunna förstå vad som sker i bakgrunden. Flera av våra kunder är engelsktalande så du behärskar både Svenska och Engelska flytande i tal och skrift.
---
Vår ambition är att påbörja anställningen så fort som möjligt.
Senast den 24:e januari önskar vi ha din ansökan.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till jobb@fraktjakt.se
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid