OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att ge service över telefon, föredrar ett arbete med många kontaktytor och är en lagspelare? Då är tjänsten som kundtjänstmedarbetare/kundassistent till Gavlegårdarna rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Gavlegårdarna är ett av Sveriges största bostadsbolag inom allmännyttan. Var tredje Gävlebo bor i deras bostäder som finns spridda över hela kommunen. De som jobbar här drivs alla av bolagets vision – Känn dig hemma. Den innebär att hyresgäster och medarbetare, men också Gävles invånare ska trivas med och hos dem. I hundra år har Gavlegårdarna bidragit till en bra livsmiljö för Gävleborna. Det ska vi fortsätta med. När staden nu växer ska vi förvalta de bostäder de har samtidigt som de bygger många nya. Gavlegårdarna ska bidra till utvecklingen som säkrar framtidens bostäder.
Kundcentrum på Gavlegårdarna är indelat i två grupper – kundservice och bostadsuthyrning - och de är tillsammans 30 medarbetare. Kundservice är 16 medarbetare och är den gruppen man kommer tillhöra som kundtjänstmedarbetare/kundassistent. Närmsta chef blir gruppchef för kundservice.
Kundcentrum är en serviceorganisation och kundernas – ”en väg in” till Gavlegårdarna. Med deras kunskap löser de kundernas direkta behov. En av deras största kanaler in till dem är genom telefon och det är där de ser att de behöver stärka upp teamet mest och därför vill de utöka teamet med tre medarbetare till Kundcentrum.
Som kundassistent/kundtjänstmedarbetare har du daglig kontakt med kunder, bemannar största delen telefon men även via chatt/mail och till viss del reception. Det är ett omväxlande arbete där det krävs att tycka om att jobba med service via telefon och ett brinnande intresse för att hjälpa människor och vara nyfiken på sin omgivning.
På ett välkomnande, omtänksamt och mänskligt sätt ta emot kunders ärenden och lösa det inom ramarna för de rutiner och processer som gäller samtidigt säkerställa att kunden förstått och accepterat lösningen. Det är kundassistenten som ger rätt service, vid rätt tillfälle och på rätt sätt till alla kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Svara på allmänna frågor om uthyrning och att söka bostad
* Ta emot kunders frågor och utifrån det hjälpa kunder med tillhörande frågor
* Ge statusinformation om pågående ärenden
* Ta emot felanmälningar
* Betalningsärenden, såsom hyresbetalningar, underhåll- och tillvalsbeställningar
* Uppsägningar av bostad, fordonsplats och förråd
VI SÖKER DIG SOM
* Har gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig
* Har B-körkort
* Har god datavana
* Tycker om människor och har god kunskap av kundservice och erfarenhet av att jobba i en organisation som sätter kunden i fokus
* Kan kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska då du kommer ha mycket kontakt med kunder via telefon på båda språken
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen är du öppen och positiv som person och tycker om att arbeta i grupp. Vidare är du ansvarstagande och kan självständigt se vilket arbete som bör utföras.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Gavlegårdarna
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231