OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för boende, besökare och näringslivet?
Göteborgs Stads verksamhetsanpassad kundtjänst är kundtjänster för bland annat stadens utomhusmiljöer, för- och grundskola, parkeringar, gator och torg. För närvarande ger vi service på flera olika språk och besvarar ca 85 000 ärende per månad.
Nu söker vi kundtjänstmedarbetare till vårt team. Du är en do-er och kommer att arbeta med att svara på göteborgarnas inkomna synpunkter, felanmälningar och önskemål som rör stadens utomhusmiljöer eller parkeringar via telefon eller e-post. Du kommer att samarbeta med och få stöd av erfarna kollegor inom området och arbetet sker både självständigt och i grupp. Du kommer att arbeta i olika verksamhetssystem och databaser samt kartverktyg. Arbetsgruppen du kommer till har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum. Som medarbetare hos oss kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete från kundtjänst, callcenter, annat arbete med kundservice via telefon eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi tillhandahåller service och information och arbetsuppgifterna innebär många kontaktytor, därför är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakter. Du ska vara bra på att uttrycka dig i tal och skrift och ha en god administrativ förmåga. Erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem och med kartor är meriterande.
Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Du kommer arbeta både på egen hand och tillsammans med andra vilket ställer krav på att du både är självständig och har god samarbetsförmåga. Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Vi erbjuder 3 st tidsbegränsade anställningar till 2025-01-31
Arbetstiden är schemalagd under helgfria vardagar och varierar mellan 06:45 -18:00 .
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång. Personliga intervjuer är planerade till den 24 september.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Vi ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontakta någon av kontaktpersonerna i annonsen.