OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänstmedarbetare till Hall Miba i Alvesta
Är du en serviceminded och ansvarsfull person som brinner för att göra det lilla extra för kunden? Har du tidigare erfarenhet inom service och vill arbeta i en administrativ roll? För omgående start söker nu det familjära företaget Hall Miba i Alvesta en ny kollega till tjänsten som Kundtjänstmedarbetare. Läs mer nedan och ansök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Kundtjänstmedarbetare på Hall Miba kommer du arbeta i en kundfokuserad roll med varierande arbetsuppgifter. Tillsammans med en annan kollega ansvarar du för att Hall Mibas kunder bemöts på bästa tänkbara sätt, främst genom inkommande telefonsamtal och mejl.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är order och ärendehantering som nyregistrering av order eller komplettering av befintlig order, reklamationer och uppföljning. Vid behov samarbetar du med kollegor inom relevant område och driver ärenden från start till mål.
I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:
* Registrering av nya kunder
* Artikeladministration
* Övrigt administrativa uppgifter inom ditt område
* Ta fram rapporter och statistik
Din profil
Du som söker är en engagerad och administrativt lagd person som har lätt att ta till sig nya system. Vi tror att du trivs i en familjär atmosfär och där din serviceanda och förmåga att prioritera får blomstra. Då du delvis kommer arbeta med olika typer av rapporter ser vi att du är noggrann och har ett öga för detaljer. Vi tror också att du är prestigelös och en bra problemlösare.
För att bli framgångsrik i rollen som Kundtjänstmedarbetare på Hall Miba tror vi att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1-2 år. Du har en fullständig gymnasieexamen som lägst inom ekonomi eller liknande område. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är en god kommunikatör i både tal och skrift.
Då arbetet även innefattar administrativa arbetsuppgifter ser vi att du är bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet, har du extra goda kunskaper inom Excel ser vi detta som ett plus. Tidigare erfarenhet av arbete i CRM-system är också meriterande för tjänsten.
Övrig information om tjänsten
Hall Miba erbjuder dig en trygg och långsiktig anställning i en varierande vardag. Du kommer ha stora möjligheter till att påverka och utvecklas inom ditt specialistområde.
* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17
* Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Tycker du beskrivningen ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Hall Miba ser fram emot att träffa sin framtida kollega, skicka därför in din ansökan redan idag!
För den här tjänsten blir du anställd hos Maxkompetens och arbetar som konsult på Hall Miba i Alvesta med goda möjligheter till anställning hos Hall Miba efter en tids inhyrning.
Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Isabelle Wallin via Tel: 0734-368102.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar via mejl undanbedes.
Om Hall Miba
Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!
Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.
Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!
Läs mer på https://hallmiba.com/
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.