OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en klart-jag-löser-det-här-kundtjänstmedarbetare
Har du tidigare erfarenhet som säljare eller som kundsupport av något slag? Är du förändringsbenägen och gillar att lösa problem? Sätter du alltid kunden i fokus och brinner för en god kundservice? Då kan du vara en av våra nya medarbetare till vårt Kundservicecenter i Halmstad.
Våra kunder förväntar sig att bli väl omhändertagna och få bästa möjliga professionella service. Det är teamets uppgift att se till att våra kunder får den service de förväntar sig och lite till. Detta innebär att ständigt vara uppmärksam på vad som sker i mötet med våra kunder. Som medarbetare vid vårt Kundservicecenter är du en viktig spelare i det dagliga arbetet att ständigt förbättra och utveckla Solar tillsammans med våra kunder.
Vi söker nu efter serviceinriktade medarbetare som vill bli en del av vårt kundservice team och vara med och växa tillsammans med oss.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i en spännande bransch hos ett av Europas ledande Sourcing & Services-företag inom El och VVS. Hos oss ges goda möjligheter till personlig utveckling. Vi inom Solar lever efter mottot ”stronger together” och nu behöver vi dig för att bli ännu starkare.
Huvudarbetsuppgifter
• Agera Solars röst hos våra kunder och ha daglig och direkt kundkontakt via telefon, mail, chat etc för att hjälpa kunderna att lösa reklamations- och returärenden
• Rapportera och följa upp avvikelser i vår kundhantering
• Hantera ordermottagning över telefon och boka transporter
• Fakturafrågor
Kvalifikationer
• Minst Gymnasieutbildning, gärna någon form av påbyggnadsutbildning inom ekonomi
• Mycket god datorvana
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Gärna erfarenhet från tidigare administrationsverksamhet
• Erfarenhet från produkter inom El eller VVS branschen är meriterande
Profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du är positiv, nyfiken och självgående med en lösningsorienterad attityd. Att vilja ge förstaklassig service är en självklarhet liksom att vara lyhörd och alltid sätta kunden i fokus. Du är van vid att hantera mycket information och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vi ser att du har förståelse för organisationens övergripande flöden och processer kopplat till din roll som kundtjänstmedarbetare. Utifrån detta agerar du professionellt i varje unik situation och möte med kund. Du har en vilja att hela tiden utvecklas i dina kundrelationer och du brinner för kundvård som leder till nöjda och glada kunder. Du måste också vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska kunna leverera resultat med hög kvalitet.
Kontakt och Ansökan
Låter detta som du? Välkommen med din ansökan via nedan länk.
Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Önskar Du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Åkesson, Kundservicechef på Solar Sverige AB, mobil: 0793-499700.
Tjänsten är placerad i Halmstad och är på heltid med tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan.
På Solar är vi först med det senaste och har full koll på utvecklingen på våra marknader. Vår framgång ligger i medarbetare som vet hur man känner av efterfrågan och omsätter den i försäljning. Som medarbetare på Solar får du sällskap av 3 600 andra klart-jag-kan-typer som tror på styrkan i att säga ja. Tillsammans är vi en av norra Europas ledande teknikgrossister. Vi marknadsför 215 000 produkter och säljer unika lösningar. Nu ska vi bli fler. 2015 hade vi en omsättning på 10,6bn DKK. Den vill vi öka. Om du är en person som kan ge kunderna vad de behöver och inte bara vad de frågar efter, tycker vi att du ska söka dig till oss. Gå in på www.solar.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Häll
+46 701 88 02 05
Cecilia Åkesson
+46 793 499 700
Tommy Friberg
0701-860800
Mikael Berghold
+46 705 13 62 46
Patrik Westberg
+46 706 00 03 68
Leif Jagerås
+46 701 88 02 04
Samir Falfoul
+46 701655090
Per Carlsson
+46 31 3825151
Anders Schleifstein
+46 735 11 33 88
Christian Weijdling
+46 708 17 19 12