OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Halland är lite annorlunda. Vi ägs nämligen av våra kunder. Varje gång vi har kontakt med en kund så pratar vi också med en av våra ägare. Det ställer lite högre krav än vanligt, men det är också det som gör det så roligt. Länsförsäkringar Halland ökar tryggheten för över 100 000 Halländska kunder. Vi växer stadigt och blir samtidigt mer effektiva.
Som Kundtjänstmedarbetare är du kontorets ansikte utåt och du kommer att få arbeta med spontanbesök inom både bank och försäkring för att ge bästa service till våra privatkunder.
Så här säger en av våra kundtjänstmedarbetare om jobbet:
”Jag tycker det är roligt med variationen av ärenden. Det är även utmanande att hitta den bästa lösningen för kunden, många gånger när kunden kommer in och vill få hjälp med ett ärende, så finns det ofta andra bakomliggande behov jag behöver reda ut innan jag kan hjälpa kunden med det verkliga ärendet.
Det är fantastiskt att arbeta på en arbetsplats där kollegor och chefer tror på ens kompetens och ger möjligheter till vidareutveckling både på ett personligt men även arbetsmässigt plan.”
Arbetsuppgifter
Du jobbar kontinuerligt med att ge våra kunder rätt service och du agerar försäljningsinriktat i alla spontana kundmöten. Arbetet består även till viss del av bokade kundbesök, såväl fysiska möten som onlinemöten. Du bokar även in kunder till våra Privatrådgivare för genomgång av kundens hela behov av spara, betala och låna.
Kompetens och erfarenhet
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.Rollen kräver god kompetens både inom bank och försäkring.
Personliga egenskaper
Hos oss är man en lagspelare och delar med sig av sina kunskaper! För att lyckas i rollen som Kundtjänstmedarbetare måste du jobba proaktivt och ha en stark drivkraft och vilja att nå resultat. Som person är du nyfiken, utåtriktad och har ett genuint intresse av att förenkla och förbättra arbetssätt och processer. Vi strävar hela tiden efter att göra det enkelt för våra kunder att vara kund hos oss.Eftersom tjänsten innebär mycket kommunikation och dokumentation är det viktigt att du kan uttrycka dig enkelt och korrekt i både tal och skrift.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Halmstad.
Länsförsäkringar värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Kontorschef Marie Lundgren, 035-15 04 04. Facklig representant är Jörgen Träff, 0340-66 68 27.
Din ansökan vill vi ha senast den 14 augusti 2020. Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Johansson, Chef privatrådgivare
0762138505
Linda Pettersson, Facklig kontaktperson
035-152684 eller 070-6545428