OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Handicare AB är del av Handicare Group, ett internationellt svenskägt bolag med en omsättning på ca 3 miljarder SEK och med sitt säte i Kista. Vi tillverkar och marknadsför medicintekniska förflyttningshjälpmedel som gör vardagen enklare för både vårdgivare och brukare. Vår slogan är "Making everyday life easier".
Till vårt kontor i Kista söker vi nu ytterligare en kundtjänstmedarbetare med start omgående.
Tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i affärsområdet Patient handling och erbjuda förstklassig service till Handicares kunder. Via telefon och mejl har du daglig kontakt med främst svenska kunder gällande diverse frågor. Du kommer även att hantera ordrar och reklamationer. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal under ca sex månader, intentionen är att därefter gå över som direktanställd. Eventuellt finns möjlighet till direktrekrytering från start.
Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Orderregistrering och orderberedning
• Hantering av frågor via telefon samt växel
• Hantering av frågor via e-post
• Reklamationshantering
Kvalifikationer
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi gärna följande kvalifikationer och erfarenheter:
• Har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska
• Är bra på att genomföra strukturerad problemlösning
• Drivs av att ge kunden förstklassig service samt har ett intresse för medicintekniska produkter
• Har en god administrativ förmåga samt tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem
• Har tidigare erfarenhet av kundservicearbete
För detta ser vi att du är en ansvarstagande och självgående person som motiveras av att hjälpa Handicares kunder och dina kollegor på allra bästa sätt. Du är bra på att planera och prioritera. Vi värdesätter också din förmåga att arbeta väl i en grupp. På vår kundtjänstavdelning i Kista supporterar vi både våra svenska och danska kunder. Du kommer i denna tjänst främst att supportera Sverige, men det är mycket meriterande om du utöver svenska och engelska även talar danska och/eller annat språk.
Hos oss blir du en del av ett engagerat team med personal som brinner för produkterna och möjligheten att med sin kunskap hjälpa människor till en bättre vardag. Du rör dig i en internationell miljö med många globala kontakter.
Om du är intresserad av tjänsten som kundtjänstmedarbetare, tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sökord: kundtjänst, kundservice, sjukvård, medicinteknik
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719