Kundtjänstmedarbetare till Ikano Bank

Arbetsbeskrivning

Heltidstjänst med start Januari 2021

Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ och serviceorienterad? I denna roll har du chansen att möta våra kunder och ge dom bästa möjliga service. Har du dessutom utbildning inom ekonomi eller tidigare erfarenhet från kundtjänst med digitala tjänster så kan detta vara din nästa utmaning!

Rollen

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du vara ansikte utåt, du är i många fall kundens första kontakt med Ikano Bank. Med telefon som arbetsredskap kommer du att svara på inkommande samtal från våra privatkunder, företagskunder och samarbetspartners med frågor som kan röra exenpelvis merförsäljning, EDI, fakturaärenden, produkter, räntefrågor och våra digitala tjänster.

Utöver det kommer du dessutom att arbeta med att besvara kundfrågor facebook, CHAT och email samt hantera en del mindre administrativa arbetsuppgifter.

Inledningsvis kommer du, som ny medarbetare på Ikano Bank, få en gedigen introduktion och utbildning inom både försäljning, produktkunskap och service. Med tiden kommer du även få möjligheter till vidare utbildning inom olika produktområden och för rätt kandidat finns goda karriärvägar inom företaget.

Är du rätt för Ikano?

Du har ett par års arbetslivserfarenhet, erfarenhet från servicebranschen och är därmed van vid kundkontakter. Du har mycket god svenska både verbalt och skriftligt samt god engelska både verbalt och skriftligt. Du har även god datorvana med kunskaper i Office-paketet.

Vi ser det som starkt meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, digitalt/media eller har arbetat inom bank i liknande roll tidigare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Som person tycker du om att prata i telefon och gillar att arbeta på en social arbetsplats. Du är lyhörd både gentemot kunder och medarbetare och har lätt för att samarbeta. Du har hög kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Vidare är det viktigt för rollen att du är service-minded, och alltid arbetar med kunden i fokus.

Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras och vi begär också ett utdrag ur belastningsregistret. Vid ansökan ska du beställa ditt utdrag, detta då det tar ett par veckor att få den.

Om Ikano Bank:

Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Vi slog upp dörrarna 1995 och är ca 600 medarbetare. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder säljstödjande finansiering till företag, samt enklare bankprodukter till privatpersoner.

Sista ansökningsdag: 9:e November 2020

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Omfattning: Heltid med start i början av Januari 2021. Skiftarbete (dag, kväll, helg). För information kontakta rekryteringsansvarig Jenny Nilsson på jenny.nilsson@ikano.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikano Bank AB Sweden
  • 9 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Liknande jobb


25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024