Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vår kund är en global distributör av elektroniska komponenter med kontor över hela världen. På kontoret i Malmö arbetar kundtjänstteamet mot både privat-, och företagskunder framför allt i Skandinavien. Mer information om företaget ges vid en telefonintervju.
Om rollen
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du få möjligheten att komma in i ett sammansvetsat team som med en hög nivå av service supporterar kunder i Sverige, Norge och Danmark. Med stor professionalism bemöter teamet kunder både B2B och B2C där det finns tydliga ramar och rutiner att förhålla sig till. Du erbjuds en varierad roll där du kommer besvara frågor som rör produkter, leveranser, order och priser. Till arbetet följer en del administration i vår kunds interna system samt uppsökande av information för att hitta den bästa lösningen utifrån kundernas behov. Mer ingående innebär tjänsten att:
- Ta emot inkommande samtal och mail från kunder på både svenska och engelska
- Hantera order, reklamationer och övriga ärenden i företagets interna system
- Uppföljning av kundorder
Som ny i tjänsten kommer du erbjudas en gedigen upplärning och introduktion.
Om dig
För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du ett utpräglat servicetänk där du eftersträvar att leverera högkvalitativ support till kunder i alla led. Du trivs med att arbeta i ett internationellt team, där du värderar ett nära samarbete där ni kan dra nytta av varandras kompetenser. En vilja att lära genomsyrar ditt arbete där du inte är rädd för att själv uppsöka nödvändig information. Att ta ansvar över dina processer ser du som självklart och du är inte rädd för att ta initiativ för att driva ditt arbete framåt. Därutöver är du detaljorienterad och förstår vikten av att ditt arbete behöver bli rätt för att ytterligare höja kundupplevelsen. Ett personligt intresse eller tidigare erfarenhet av att arbeta med elektroniska produkter anses meriterande då vår kund har ett brett utbud av produkter.
För tjänsten finns följande krav:
- Tidigare erfarenhet av kundtjänst
- Goda datorkunskaper
- Flytande i engelska och svenska i tal och skrift, kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta internationellt är meriterande
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Arbetstider: Mån - fre kl.08:00-17:00
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer att genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, customer service representative, orderhantering, Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024