OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Karlstads El- och Stadsnät AB ägs av Karlstads kommun och är ett bolag som bygger och tar hand om det kommunala elnätet och fibernätet i Karlstad. Vi säkrar tillgången till elektricitet och bredbandstjänster för Karlstadsborna. Som medarbetare hos oss sitter du i våra vattennära lokaler på Orrholmen tillsammans med cirka 80 medarbetare - bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, säljare och projektledare. Vi tycker om att jobba tillsammans och du är med och skapar vår trevliga atmosfär som finns på bolaget!
Karlstad El- och Stadsnät söker nu en serviceinriktad och kvalitetsmedveten medarbetare till sin kundservice
Om rollen
I Rollen som kundservicemedarbetare har du en nyckelroll i bolaget och du är den som är ansiktet utåt mot våra nya och befintliga kunder. Kundservice ingår i Marknadsavdelningen som består av 14 medarbetare och rollen passar för dig som brinner för service, teknik och som vill vara med och utveckla vår kundservice till ytterligare en nivå.
Som kundservicemedarbetare kommer du främst arbeta med direkt kundkontakt genom telefonen mail och chatt. Du kommer även ta hand om de kunder och leverantörer som besöker kontoret fysiskt. Dina primära arbetsuppgifter består av att hjälpa kunder lösa sina problem, ibland på egen hand och ibland genom att koppla vidare kunden till rätt person inom bolaget. Frågor som kan uppstå är exempelvis driftstörningar gällande elnät och internet samt utbyggnad av stadsnätet. Rollen som kundservicemedarbetare innebär mycket administrativt arbete och att hantera många pågående ärenden samtidigt, vilket ställer stora krav på noggrannhet samt att man slutför ärendena. Viktigt för oss är att kunden alltid ska få den återkoppling och service som förväntas.
I framtiden kan även arbetsuppgifter såsom hantering av sociala medier samt samtal till potentiella kunder bli aktuellt.
Vem är du?
För att passa i rollen som kundservicemedarbetare är du en prestigelös problemlösare som är empatisk och bra på att ta folk. Du är noggrann och serviceinriktad, har god systemvana samt gillar den digitala världen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundtjänstarbete/kundservice i någon form. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystem är det meriterande. Du hanterar det svenska språket flytande i tal och skrift.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Ansöker göra du via ansökningsformuläret och vi vill ha in din ansökan senast den 4 mars. Urvalet kommer ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Sofia Kyrk på sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64
Varmt välkommen med din ansökan!