OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplands Motor är ett av Sveriges mest framgångsrika bilföretag och ett modernt familjeägt bolag med nära 500 anställda. Bolaget säljer service och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar, och arbetar med Volvo, Ford, Renault och Dacia. 2015 omsatte verksamheten ca 3 miljarder kronor och målet är att dubbla omsättningen till 2020. Upplands Motor etablerades 1964 i Uppsala, och finns idag även i Arlandastad, Tierp, Hammarby Sjöstad samt i Kista där huvudkontoret numera ligger. Med utgångspunkt i värderingarna enkelt, omtänksamt och engagerat hjälper Upplands Motor sina kunder till en enklare vardag och skapar arbetsglädje för medarbetarna.
<b>Vill du vara med och förändra bilvärlden med oss? </b>
Vår målsättning är att bli Sveriges bästa serviceföretag. Det är en annorlunda tanke i en bransch som länge präglats av öde bilhallar och verkstäder med "Endast personal" på dörren. Vi hälsar på alla kunder och på varandra. Vi låter kunderna vänta kvar hos oss medan vi servar deras bilar. Vi bjuder på lunch eller fika under tiden och har trådlöst nätverk för dem som vill jobba eller surfa på Internet medan de väntar.
Upplands Motors framgång bygger på unikt kundfokus och stark lagkänsla. Vi är en platt och snabb organisation, vi jobbar tätt ihop och har garanterat kul!
<b>Vi söker en Kundtjänstmedarbetare till vår anläggning i Kista</b>
Vi söker nu dig som vill arbeta och föra kundservice vidare till nya höjder. I den här rollen arbetar du med att hantera inkommande telefoni och email och boka in våra kunders bilar på service och reparationer.
Dina ansvarsområden är:
. Hantera inkommande och utgående telefoni.
. Boka kunders bilar
. Besvara och hantera email
I den här varierande rollen ingår du ett team om 6 personer, där du är en viktig lagspelare i verksamheten. System som du arbetar i är bla Tacdis, Organizer, Vida och en del märkesspecifika program för de bilmärken som vi tar emot (Volvo, Ford, Renault och Dacia).
<b>Vem är du?</b>
Vi söker dig som brinner för Kundservice och vet att nöjda kunder får man genom att ge riktigt bra service, oavsett om det är problemlösning eller en bokning. Det är viktigt att du är en god kommunikatör som har lätt att prata med alla typer av kunder och du är professionell i ditt kundbemötande. Som person är du glad, energisk och pigg och har lätt för att växla upp en nivå vid högre belastning under olika säsonger. Eftersom denna avdelning hela tiden arbetar med förbättringar, ser vi det som väldigt positivt om du är nytänkande och har många nya idéer.
Vi ser också att du är en lagspelare och att du tycker om att arbeta i ett team.
Placering är i Kista men avdelningen arbetar centralt tillsammans med samtliga av våra anläggningar (Kista, Uppsala, Arlandastad och Hammarby).
<b>Vad kan du?</b>
Du har några års erfarenhet från arbete inom kundservice. Och har tidigare erfarenhet från bilbranschen. Givetvis är du serviceinriktad med kundens bästa i ständigt fokus. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i Tacdis, Organizer och Vida. Du kan flytande svenska i tal och skrift.
<b>Välkommen till Upplands Motor. Vi tror på riktigt bra service. Det gäller både dig och din bil.</b>
<b>Din ansökan</b>
Tjänsten är ett vikariat på 6 mån men kan komma att förlängas. För frågor kring tjänsten, kontakta Kundservicechef, Andre Shahan, 08-580 00 716. Sök tjänsten genom att klicka på knappen "Sök detta jobb"
Som de flesta företag i bilbranschen har vi långt fler män än kvinnor anställda, och hoppas därför att få många ansökningar från kvinnor.
<b>Välkommen till Upplands Motor. Vi tror på riktigt bra service.
Det gäller både dig och din bil.</b>
Du har några års erfarenhet från arbete inom kundservice.
Tidigare erfarenhet från bilbranschen
Svenska i tal och skrift
Tidigare arbetat i Tacdis, Organizer och Vida