Kundtjänstmedarbetare till Klimatgrossisten

Kundtjänstmedarbetare till Klimatgrossisten

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att ge människor god service? Har du erfarenhet från butik, hantverksyrke eller kundtjänst?

Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till vår samarbetspartner Klimatgrossisten!

Omfattning: Heltid.
Start: Omgående eller enligt ök.
Arbetstider: Måndag - fredag, 07:00-16:00.
Arbetsort: Västberga, södra Stockholm.

Om företaget:
Klimatgrossisten säljer produkter och utrusning inom ventilation, energibesparing och isolering, därför ser vi gärna att du är praktiskt lagt med branscherfarenhet och/eller intresse i hantverksyrken, men det är inget krav för att söka tjänsten då upplärning och introduktion kommer ske på plats.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du främst att guida kunder rätt i ärenden som uppstår. Du är företagets ansikte utåt och kundernas första kontaktyta, stort fokus kommer att ligga på att erbjuda kunder anpassade lösningar till deras förfrågningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att besvara inkommande frågor och ärenden via telefon, chatt och mejl gällande bl a produktfrågor, leveranser, returer, orderläggning och reklamationer. Du arbetar aktivt med merförsäljning i samtal med kunder. All hantering av ärenden kommer du själv att ansvara över med hjälp utav kollegor på plats.

Om dig:
För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare krävs det att du är utåtriktad och självgående med en stor skopa service. Du innehar en god förmåga att bemöta och hjälpa människor och kan enkelt sätta sig in i kundens situation.

Vi söker dig som är lösningsorienterad med ett starkt driv och en naturlig initiativförmåga för att kunna ta beslut i olika kundärenden. Att du därför uttrycker dig tydligt i tal och skrift, på både svenska och engelska, är en förutsättning för att lyckas i arbetet.

Att du har en vilja att kontinuerligt utvecklas inom området ventilation och inomhusklimat samt förbättra din produktkunskap ser vi som en självklarhet.

Kvalifikationer:

- Bakgrund inom kundtjänst / servicedisk
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Talar och skriver bra på engelska
- God telefon- och datorvana
- Fullständig gymnasieexamen


Meriterande:

- Kunskap om enklare bokföring och om arbetat tidigare med fakturering
- Utbildning/gymnasium inom diverse hantverkslinje
- Flerspråkig


Övrigt:
Sök tjänsten via ansökningslänken genom att klicka på Skicka ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår karriärsida. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta oss på 08-555 687 00, dagtid vardagar.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och framåt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ett utdrag ur belastningsregistret tas på samtliga sökande som kommer till personlig intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannix AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024