OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klingel Sverige säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen Klingelgruppen, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg. Läs gärna mer om företaget på www.klingel.se
Klingel söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare! Du kommer att arbeta med kunder i både Sverige och Norge på Klingels nordiska huvudkontor i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 20 personer inom kundservice, marknad och översättning. Du blir en del av ett härligt och motiverat team på ett internationellt företag med ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är ett vikariat på ett år med start så snart som möjligt. För rätt person finns chans till fortsatt anställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara första linjens kundtjänst och besvara inkommande kundärenden, främst via telefon men även via mail och sociala medier.
• Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.
• Bidra till kvalitetssäkring och kvalitetshöjning av kundupplevelsen via alla berörda kanaler.
• Ge feedback kring företagets processer, kampanjer, marknadsaktioner mm ur ett kundperspektiv.
Vi söker dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med service, kundtjänst eller försäljning. Du har mycket god datorvana och är inte rädd för avancerade affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, och har goda kunskaper i engelska. Du kommer att besvara samtal från kunder i både Sverige och Norge. Vi förväntar oss inte att du har norska språkkunskaper men har du jättesvårt för att förstå norska, så är detta tyvärr inte tjänsten för dig.
Som person är du en flexibel, lösningsorienterad och ansvarstagande teamplayer med hög servicekänsla och positiv inställning. Telefon och dator är dina främsta arbetsredskap och det är just på telefon du tålmodigt, vänligt och med stort engagemang kommer att lösa lösa kundernas varierade frågor och problem. Det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval och intervjuer sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan så snart som möjligt.