OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för boende, besökare och företagare?
Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Kontaktcenter bemannar stadens huvudnummer 031-365 00 00, och har även kundtjänster för bland annat stadens utomhusmiljöer, för- och grundskola, parkeringar, gator och torg.
För närvarande ger vi service på flera olika språk och besvarar ca 85 000 telefonsamtal per månad. Våra främsta service- och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb. Vi vill ge de som kontaktar oss en enhetlig serviceupplevelse.
Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss till verksamhetsanpassad kundtjänst. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum. Här ger du service kring frågor som rör stadens utemiljöer och parkering, förskolor och grundskolor, småbåtshamnar och mycket mer. Som medarbetare hos oss kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Dina arbetsuppgifter är att svara på frågor från boende, besökare och företagare främst via telefon och e-post.
Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och besvara mellan 60-160 telefonsamtal under en dag och även använda dig av flera olika verksamhetssystem.
Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete från kundtjänst, callcenter, annat arbete med kundservice via telefon eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka, och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper särskilt.
Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det också meriterande.
Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället och tycker om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Vi erbjuder 2 st tillsvidareanställningar och 2 st vikariat till 2024-09-30.
Arbetstiden är schemalagd under helgfria vardagar och du kommer att arbeta varierade tider, mellan 06:45 och 18:15.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Vi ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontakta någon av kontaktpersonerna i annonsen.