OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!
Vi söker nya stjärnor till kontaktcenter i Göteborg, som är Migrationsverkets kundtjänst.
Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Vi erbjuder ett jobb som är viktigt
Det händer mycket i vår omvärld och många människor söker sig till Sverige. Vi har därför behov av att stärka upp vår verksamhet med fler medarbetare som kan ge god service och svara på frågor som rör människors liv och framtid. Du kommer med andra ord att ha en betydelsefull roll. Möt en av våra medarbetare och hör henne berätta om hur det är att vara ny i rollen på kontaktcenter; https://www.youtube.com/watch?v=tppKQE8xqM8
Kontaktcenter finns på flera orter i landet och ger stöd och information om såväl allmänna som kvalificerade frågor inom Migrationsverkets områden.
Gå gärna in på vår hemsida och läs mer om anställningsvillkor och förmåner; https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss.html
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare på kontaktcenter arbetar du med att hjälpa sökande och andra intressenter genom att besvara inkommande telefonsamtal, men även e-post. Du ska vara bekväm i att besvara samtal och e-post på så väl svenska som engelska då de är våra arbetsspråk.
Du kommer att ingå i ett team med andra kundtjänstmedarbetare, men arbeta självständigt med schemalagda arbetsuppgifter i vårt kontorslandskap
Du förväntas hålla dig uppdaterad i aktuella frågor och ta ansvar för din kompetensutveckling. Till din hjälp har du teamledare och faddrar vars uppgift är att skapa rätt förutsättningar för att du ska lyckas i ditt uppdrag. Våra teamledare har ett coachande förhållningssätt och i ledarskapet läggs också stort fokus på att vara närande och lyhörd.
I början av anställningen får du en omfattande introduktion genom utbildningar i klassrums- och digital miljö samt genom fadderskap.
Personliga kompetenser
I din roll som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du är trygg, stabil och kan skilja på det personliga och det professionella. I servicemötet kommunicerar du tydligt och välformulerat på svenska och engelska och säkerställer att budskapet når fram.
Du lyssnar och är mottaglig för motparten och har en förståelse för hur människor tar till sig information och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskapet till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.
Krav
- Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper
- Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
- God datorvana
Meriter
- Erfarenhet av arbete med god service och bemötande som bedöms lämplig för rollen
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Lön: Individuell lönesättning
Placering: Göteborg
Tillträde: 1 maj 2023
Då svenska och engelska är våra arbetsspråk kommer vi att använda arbetsprover för att utreda dina kunskaper i språken om du går vidare till det steget i rekryteringsprocessen.
Om ni har frågor om lön, arbetstider eller villkor, vänligen kontakta ansvarig enhetschef. Kontaktuppgifter finner du längst ned i annonsen.
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 19 februari 2023. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem
_________________________________________________________________________________________________________
Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.
Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.
Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html
Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.