Kundtjänstmedarbetare till kreativt företag

Kundtjänstmedarbetare till kreativt företag

Arbetsbeskrivning

Mitt i hjärtat av WS finns nu en ledig tjänst, kundtjänstmedarbetare med administrativa uppgifter. Du hjälper, med stort engagemang, våra kunder via mail, sociala medier och telefon, administrerar och fördelar ut mail och samtal till rätt personer, håller kontakten med våra leverantörer och samarbetspartners, hjälper till med diverse administrativa arbetsuppgifter i webbutik, lagersystem och orderhantering.


Här sitter du inte i något stort Call-center. Du arbetar personligt och nära alla oss andra. Detta arbetssätt innebär korta beslutsvägar, vassare kundservice och ett riktigt tight team.




Om dig
Du har några år bakom dig inom kundtjänst och vet vad som krävs för att hantera många olika ärenden, högt som lågt, men vill vidareutveckla dig och ta mer ansvar. Här arbetar du både med kundtjänsten och administrativa arbetsuppgifter och vi ser att du absolut är en lösningsorienterad person. Här kommer du dagligen ställas för uppgifter där du själv får söka upp information eller lösa ett problem genom att till exempel prata med oss andra, ringa en leverantör eller skriva ett mail.

Som person är du positiv och driven och förstår fördelarna, och utmaningarna, med att arbeta i ett mindre företag med stark utveckling. Här är vardagen föränderlig och du är med och förändrar den. Att ge det lilla extra är en uttjatad klyscha, men här är det på riktigt! Vi har vuxit genom att lyssna på våra kunder och alltid ge service utifrån hur vi själva skulle vilja bli bemötta och självklart gör du det med. Du har lätt för att växla både tempo och arbetsuppgifter.

Du är öppen, prestigelös och förstår att i ett mindre företag blir man en stor del. Här är nästan alla en egen avdelning, men vi delar på ansvaret, tillsammans.


Våra kunder har frågor om betong, pyssel, konstnärsmaterial, hobbyartiklar, färger, epoxi och andra kreativa produkter. Att du har lätt att förstå, och förklara, kreativitet och tillvägagångssätt är mycket viktigt. Självklart ingår utbildningar av vårt sortiment, men för att kunna hänga med på dem behövs ett kreativt tänk.






Om tjänsten
Det här är en helt ny tjänst hos oss. Tidigare har vi delat upp den på alla oss som jobbar här. Även vårt ärendehanteringsystem är helt nytt för oss och till stor del kommer du att få utveckla våra rutiner tillsammans med oss andra. Att utveckla en ny kundtjänst från grund är stort. Här krävs det att skriva svarsmallar och strukturera upp inkommande ärenden i kategorier för att underlätta för kunden, dig och företaget.

Du hjälper våra kunder i telefon och svarar på frågor som rör ordrar, betalningar, tillvägagångssätt och mycket annat. Du svarar och fördelar ut mail och frågor från sociala medier.

När du inte har kunder i telefon eller svarar på meddelanden bygger du vidare på vår kundtjänst. Hjälper till med inleveranser av produkter, arbetar i vårt lagersystem och andra förekommande administrativa uppgifter i webbutik och andra system.

Alla arbetar nära varandra och har mycket god kommunikation. Du arbetar extra nära VD och Ekonomi och kommer därigenom assistera med flera olika arbetsuppgifter.

Tjänsten är varierande och absolut inte något Call-center. Här är du en mycket viktig resurs och någon som alla vi andra litar på och kan luta oss mot när det gäller vår kundtjänst!


Övrig information
Vi är i behov av förstärkning omgående.
Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt.
Kollektivavtal via handels
Arbetstider 8.00-17.00


På grund av läget i Sverige och världen idag har vi mindre bemanning under dagtid. Därför försöker vi i största mån sprida ut intervjuerna under större del av dygnet och veckan. Därav kan du komma att bli kallad till intervju även efter kl. 18.00 och även under helg. Vi är i behov att tillsätta tjänsten så snart som möjligt vilket gör att kort varsel till intervju även förekommer.


Om oss
Vi är ett företag inom hobby- och konstnärsmaterial. Vi har funnits sedan 2011 (vi hette fram till oktober, WS Form, och bytte sedan namn till W.S Craft AB). Vår största styrka ligger i vårt breda sortiment, över 10 000 artiklar, från det enklaste pyssel till avancerade projekt. Vi kan det vi säljer. Vi brinner för att ge våra kunder den absolut bästa supporten.


För att läsa mer om oss och se vårt sortiment. Besök www.wsochcompany.se


#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: W S Craft AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Postadress

Tornbyvägen 3
Linköping, 58273

Liknande jobb


28 november 2024