OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en social och driven person som gillar att ha mycket kundkontakt? Gillar du även att arbeta administrativt och vill vara en nyckelspelare i företaget? Då har vi jobbet för dig.
I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du vara en nyckelspelare hos vår kund där dina arbetsdagar kommer vara spännande och varierande. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära hantering av diverse kundfrågor såsom order, saldo eller leveranser. Vidare kommer arbetet att handla om lagertransaktioner såsom saldouppdatering och utskrift av plocksedel och fraktsedel. Bevakning av ankommande kundmail och samtal ingår även i det dagliga arbetet.
Uppdraget är på heltid med start i september, arbetstiden är förlagd måndag till fredag kl: 08-17 eller 7-16
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Logent men du kommer anställas direkt hos vår kund.
Om kunden
Mer information om kunden ges vid intervju
Din profil
Vi söker dig som är lösningsorienterad och som gillar kundkontakt. Du gillar att jobba i ett högt tempo och är målmedveten samt prestigelös i ditt arbete. Du är en problemlösare som ständigt strävar efter utveckling genom att hitta nya lösningar på kluriga problem. Som person har du en god analytisk förmåga och kan lätt se orsak och samband. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har en gymnasieutbildning.
Vidare ser vi gärna att du har:
• Goda kunskaper i Excel.
• Arbetat i liknande roll tidigare.
• Erfarenhet från affärssystem såsom SAP och Movex
• Är flytande i svenska språket i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
• Erfarenhet av att jobba inom lager
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson lina.johansson@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Nielsen
Love de Val
Love de Val
Nathalie Wiklund
Nathalie Wiklund
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Linn Landin
Lina Johansson