Kundtjänstmedarbetare till Kundkraft

Kundtjänstmedarbetare till Kundkraft

Arbetsbeskrivning

Kundkraft (https://www.kundkraft.se/) är en utmanare på den svenska elmarknaden med en vision om att ingen skall behöva engagera sig i sitt gröna elavtal. Nu söker de efter en ny medarbetare på medlemsservice som vill hjälpa till att ta Kundkraft vidare till nya höjder.

Sedan 1999 har Kundkraft förhandlat el åt sina kunder. De har genomfört mer än 1 000 upphandlingar och 1,8 miljoner leverantörsbyten. Alla byten görs mot grön el som kommer från förnybara källor.

Till kontoret i centrala Stockholm har vi på A-hub fått i uppdrag att söka ytterligare en engagerade kollegor till Kundkrafts medlemsservice.

OM TJÄNSTEN

Som medarbetare på Kundkrafts medlemsservice kommer du ansvara för daglig kontakt med våra medlemmar via mail, telefon samt hantera administrativa uppgifter av olika slag. Du jobbar framförallt med mail, telefon och chatt, samt en del uppsökande samtal.


MER OM ROLLEN

I fräscha och ljusa lokaler sitter du tillsammans med engagerade kollegor och den övriga organisationen. Med ett öppet landskap har du alltid nära till både support och gemenskap ihop med kollegorna! Beslutsvägarna i företaget är korta och initiativ samt vilja att påverka välkomnas. Då Kundkraft numera ingår i (https://teknikveckan.se/digitala-elbolaget-tibber-koper-kundkraft/) kommer du arbeta i det lilla bolaget i det stora bolaget, med stora möjligheter till utveckling.

För att trivas och passa i rollen;

- Så har du sannolikt tidigare arbetat åtminstone något år i en kundtjänstrelaterad-roll.
- Du behärskar svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket god datavana för att klara av ett högt tempo och kunna bistå bolagets kunder på ett professionellt sätt.
- Ge det lilla extra vad gäller service, lättlärd, driven och effektiv.




För att lyckas väl i rollen hos Kundkraft krävs det även att du är en doer! Därav gillar du sannolikt att hjälpa andra och är bra på att hantera en arbetsmiljö med stundvis snabba svängningar och högt tempo i det lilla kundserviceteamet. Att vara professionell, noggrann och strukturerad i ditt arbete är även det viktiga faktorer för att lyckas väl i denna spännande och varierande roll!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm City samt med möjlighet till 50% distans

Arbetstid: 8-17

Anställningsform: Konsult via A-hub på heltid i 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering till vår kund.

Vi gör löpande urval för tjänsten och annonsen kan komma att stängas ner i förtid om vi på A-hub har gått vidare med kandidater in i slutstegen via oss.

Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024