OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Landstingsservice uppdrag är att leda, utveckla, utföra och effektivisera servicetjänster till Hälso- och sjukvården och övriga verksamheter inom och i samverkan med Landstinget Dalarna. Detta gör vi inom områden som t.ex. transport-, städ-, tvätt-, kost och fastighetsteknisk service. Landstingsservice har ca 460 medarbetare och omsätter ca 300 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001.
ARBETSBESKRIVNING
Kundtjänsten arbetar för att vara Landstingets verksamheter behjälpliga i allt från frågor kring passerkort till att ta emot arbetsbeställningar från kund.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot samtal och svara på mail från kunder, registrera arbetsorder i vårt system samt lämna ut nycklar och kort till anställda inom Landstinget.
KVALIFIKATIONER
För att arbeta inom Landstingsservice kundtjänst krävs att du har:
- Minst 3-årig gymnasieutbildning med slutbetyg, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst 1 års erfarenhet från tidigare kundtjänstarbete.
- Datakunskap, god vana i Officepaket samt erfarenhet från arbete i olika system.
Du behärskar svenska i tal och skrift.
Meriterande:
- Påbyggnadskurser tex i service och kundbemötande.
- Flera års arbete från kundtjänstarbete.
- Körkort, B-behörighet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
6 månaders vikariat med möjlighet till förlängning.
Tillträde efter överenskommelse.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50