OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 27 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, Schulstad, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord.
Lantmännen Lantbruk utvecklar och erbjuder produkter och tjänster, för växtodling, spannmåls- och animalieproduktion, som bidrar till att skapa ett starkt och konkurrenskraftigt lantbruk. Läs gärna mer på www.lantmannenlantbruk.se
Till vår Logistikavdelning i Malmö, söker vi nu två kundtjänstmedarbetare med inriktning Nätsupport.
Som ett steg i Lantmännens strategi mot att öka digitaliseringen inom lantbruket har det under 2016 arbetats fram en ny kundportal för Lantmännen Lantbruks och Lantmännen Maskins räkning. Därför söker vi nu nya medarbetare till vårt gäng i Malmö som kan vara en del av en ny nätsupportsfunktion inom kund- och leveransservice. Nätsupporten är tänkt att svara på kundernas frågor via mail och telefon om exempelvis inloggning, webbläsare och funktioner på sidan, men kan även bestå av problemlösning vid lite mer komplicerade frågor.
Vi söker dig som är positiv, lyhörd, IT-intresserad och service-minded. Då det är en ny funktion kan arbetsuppgifterna komma att variera i komplexitet och det krävs att du är en ansvarsfull och initiativtagande person. Förutom att arbeta med nätsupportfrågor från våra kunder kommer du även att vara en del av det dagliga arbetet tillsammans med kund- och leveransservice. Vilket innebär att du även kommer att vara delaktig i uppgifter såsom:
- Orderläggning via mail och telefon
- Spannmålsfrågor
- Leveransfrågor
- Enklare administrationsfrågor
Du har god datorvana och lätt för att lära nya system. Har du kunskaper inom Movex/M3 eller andra affärssystem är detta meriterande.
Som person är du driven och proaktiv, du ser vad som behöver göras och kan prioritera. Vidare stämmer följande in på dig: handlingskraftig, prestigelös, flexibel och lösningsorienterad. Du är öppen och positiv och har lätt för att kommunicera med olika typer av personer, en känsla för service och kan bidra till den goda stämningen på avdelningen.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Placering är på huvudkontoret i Malmö och du rapporterar till chefen för Kund- och leveransplanering.
Välkommen med din ansökan senast den 10 februari. Eventuella frågor besvaras av rekryterande chef Per Klemmedsson, telefon 010-556 9685. Alternativt Rickard Stål 010-556 0625.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Magnusson
+46 010-5562958, +46 070-3756450
Sture Wasseng
+46 010-5569765, +46 072-2459354
Claes Nilsson
+46 +46 010-556 33 82, +46 070-999 57 08
Jan Valdemarsson
+46 +46105562941, +46 +046703755420
Ann-Sofi Karlsson
+46 010-5661896
Stefan Karlsson
+46 10-5561609
Niklas Lundahl
+46 010-5564119, +46 072-5515645
Mattias Pålsson
+46 105560573
Mats Hagemo
+46 105568398, +46 0105568398
Carl-Fredrik Norling
+46 010-5560363