OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Kunden:
LeasePlan är specialister på finansiering och hantering av leasingbilar världen över. Med över 50 år i branschen är man en ledande aktör som ständigt utmanar sina kunskaper för att kunna stötta sina kunder med de bästa programmen och systemen. Man erbjuder kompletta kostnadseffektiva lösningar för förvaltning, drift, finansiering, övervakning och kontroll av företagets bilar för privat såsom offentlig sektor. Dessutom erbjuds praktiska tjänster såsom underhåll/reparationer, försäkring, hyrbilar, bränslekort samt omfattande råd om vagnparken.
Om tjänsten:
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att tillhöra First-Line support och ansvara för att besvara alla inkommande samtal samt mail från företagets kunder.
Frågorna kan gälla bland annat:
Fakturafrågor
Förarbyte
Leasinguppgifter
Försäkringar
Kilometerrapportering
Du kommer som kundtjänstmedarbetare även att administrera varje ärende i ett ärendehanteringssystem.Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma men fokus ligger på att besvara de inkommande ärendena per telefon.
Man sitter i moderna, nyrenoverade och fräscha lokaler vid Haga Norra i Solna. Du får även tillgång till komplett gym i samma fastighet.
Krav:
Vi ser att du är serviceinriktad, effektiv och en god relationsskapare. Det är även av vikt att du är stresstålig, strukturerad och har en administrativ ådra.
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare på LeasePlan så tror vi att du har tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Du är en person som trivs med att arbeta med telefonen som arbetsverktyg och brinner för att hjälpa kunderna på bästa sätt.
Du arbetar gärna efter uppsatta mål, är initiativtagande och tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Det är ett krav att du har grundläggande datorkunskaper och kan hantera Officepaketet.Vidare tror vi att du är en ambitiös person som kommer att bidra till god stämning i teamet.Man arbetar ständigt med förbättringar, effektivisering och utveckling och du förväntas vara aktiv och delaktig i detta.
Meriterande
Ett intresse för bilar
1 års erfarenhet ifrån arbete i liknande roll
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Detta är endirektrekrytering vilket innebär att man anställs av LeasePlan där 6 månaders provanställning tillämpas.Tjänsten är heltid därarbetstiderna är måndag till fredag, 8.30-17.30 med en timmes lunch. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längstner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Alisha Baig, alisha.baig@hero.se
We are heart working”
Vi på Herospecialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445