Kundtjänstmedarbetare till Luleå

Kundtjänstmedarbetare till Luleå

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för att ge god service och som vill jobba brett med administration. Rollen bjuder på varierande arbetsuppgifter inom kundservice och administration. Tillsammans med övriga kollegor på vår enhet är du med och jobbar för våra kunder och för att vi ska vara bästa leverantören i branschen!

Ditt nya jobb
Som enda person kommer du utgöra vår kundtjänst på kontoret i Luleå. Här får du ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter med fokus på att serva våra kunder och säkra deras beställningar och ärenden. Som spindeln i nätet är du länken mellan våra kunder, säljare och produktion. Vårt kontor är relativt litet, vilket ger möjlighet till arbete över gränserna mellan våra olika funktioner, bland annat med att stötta produktionsplanering och inköp vid behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Ansvara för att ta emot och registrera order från respektive säljbolag samt interna kundorder
Leveransbevakning av order samt restorderhantering
Vid ändring/justering av inneliggande order initiera nytt ordererkännande till kund
Vid leveransförseningar meddela kund/ säljbolag via nytt ordererkännade samt meddela säljare
Identifiera fel i affärssystemet som t ex felaktiga marginaler/pris
Inköp till plocklager samt kontorsförråd
Tillse att beställningspunkter på artiklar finns med hänsyn till leveranstid och säkerhetslager
Vara behjälplig vid handläggande av reklamationer/administrera reklamationssystemet
Produktionsplanera vid ordinarie produktionsplanerares frånvaro
Identifiera fel i affärssystemet som t ex felaktiga marginaler/pris
Din bakgrund
Troligtvis har du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och kundservice. Du har god dator- och telefonvana och van vid att kommunicera båda på svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från byggbranschen, teknisk kundtjänst, inköp och innesälj är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Lindab Profil är ett värdedrivet bolag, vi söker därför dig som delar våra kärnvärden, Kundens framgång, Ordning & Reda, Jordnära och Engagemang. Du ser kunden som vår viktigaste tillgång och trivs med att ge god service och arbeta med administration på ett brett plan. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett ordningssinne och kan arbeta strukturerat. Inte minst behöver du vara kommunikativ och kunna växla mellan både självständigt arbete och agera med övriga i teamet på kontoret.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor, goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna.

Övrig information 
Start: Snarast, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse 
Placering: Luleå

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Lundqvist (Platschef).
Telefon 0920-46 70 07 eller e-post: anette.lundqvist@lindab.com
Vi arbetar med löpande urval, sista ansökningsdagen är dock senast: 2023-01-08.
Under jul- och nyårsveckorna är vi lediga och kommer ha svårt att besvara frågor, så kom gärna med dem innan dess. 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från annonserings- och rekryteringsbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionsteknisk chef Henrik Olandersson
0431-85139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindab Profil AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Postadress

Förslöv
Båstad, 26982

Liknande jobb


12 september 2024