OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta med service, gillar varierande arbetsuppgifter och många kundkontakter.
Vad kommer du att göra?
Att ge en effektiv service både till kollegor och kunder är högt prioriterat hos oss. I rollen som kundtjänstmedarbetare får du möjlighet att göra stor skillnad, vare dag. Du stöttar, löser problem och hjälper våra kunder i södra och västra Sverige med uppgifter rörande exempelvis returer, reklamationer samt undersökningar av saknat och fellevererat gods. Du arbetar även med uppföljning av dessa ärenden och tar dem vidare ut i organisationen. Det innebär mycket intern kontakt med andra funktioner som transport, lager, ekonomi och varuförsörjning. Eftersom vi arbetar med ständiga förbättringar är feedbackkulturen utav stor vikt. Efter att vi har löst ett ärende, vill vi också veta varför det är en utmaning och hur vi kan förbättra det framåt.
Vad söker vi hos dig?
En arbetsdag på kundtjänst är inte den andra lik och under perioder hanterar du många olika ärenden samtidigt. Vi söker därför dig som är noggrann person, har hög servicekänsla, har god kommunikation och tycker om att samarbeta. Hos oss bidrar alla till att helheten ska bli så bra som möjligt. Det ställer krav på att vi håller tidsramar och lägger upp jobbet på ett effektivt sätt. Allt detta sköter vi via telefon, mejl och olika system. Det är därför av stor vikt att du tycker om att prata i telefon, har en bra kommunikativ förmåga i text samt är teknik- och/eller systemintresserad.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• har gymnasiekompetens
• har erfarenhet av att jobba i olika system
• är strukturerad, flexibel, noggrann och prestigelös
• är service- och lösningsorienterad - du förstår vikten av ett bra kundbemötande och tar ansvar för att hitta bra lösningar på problem som dyker upp
• trivs med att arbeta i högt tempo - du är uthållig, lugn och fokuserad
• har goda geografikunskaper
Om du har erfarenhet av kundtjänstarbete, butik och/eller restaurangbranschen ser vi det som meriterande.
Din arbetsplats
Din arbetsplats är på vår kundtjänstavdelning i Halmstad. Vi är idag 8 medarbetare som tillsammans hjälps åt att lösa våra kunders behov. Vi sitter i ett öppet landskap med liv, rörelse och en härlig laganda. Det här är en arbetsplats där allas röst är viktig och vi bryr oss om varandra. Som medarbetare hos oss får du ta del av uppskattade personalförmåner som exempelvis ett generöst friskvårdsbidrag, frukost/lunchsubvention och rabatt i olika butiker.
För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att våra alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.
Urvalsprocessen
Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen.
Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här.
Testerna vi använder är vetenskapligt beprövade och framtagna för att mäta egenskaper som svåra att bedöma under en intervju. Beroende på vilken tjänst du sökt kan testresultatet väga mer eller mindre tungt i slutbedömningen - det kan också vara olika delar av resultatet som är viktiga beroende på vad rollen kräver.
Nu när det är semestertider, så kan det ta lite längre tid innan du får återkoppling på din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Start önskas omgående.
Sysselsättningsgrad: Deltid, 37,5h/v
Arbetstider: Tis- fre 8:00-17:00 samt lörd 9:00-14:00
Bolag: Martin & Servera Logistik AB
Besöksadress: Fraktgatan 2, 305 92 Holm
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Cassandra Hägglund, Gruppledare kundtjänst, 035-18 31 13 (tillgänglig from den 8 augusti), för frågor om urvalsprocessen kontakta Sofie Nielsen, HR-partner 035-14 66 84 (tillgänglig from den 15 augusti).
Facklig företrädare: Daniel Lundahl, 035-18 30 59
Sista ansökningsdag: 2022-08-21
Martin & Servera är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi är sammanlagt över 3 000 medarbetare i koncernen och finns lokalt över hela Sverige. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet.
Martin & Servera består av Martin & Servera AB, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Martin & Servera Restauranghandel, Galatea, Still Sparkling Solutions, Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen och Fällmans Kött.