OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kommer du att göra?
I rollen som kundtjänstmedarbetare får du möjlighet att göra stor skillnad, varje dag. Du stöttar, löser problem och hjälper våra kunder i norra Sverige. Arbetet består till största delen av att i samtal med kund felsöka och hantera inkommande ärenden, det kan handla om exempelvis undersökningar av saknat och fellevererat gods, reklamationer samt returer. Du arbetar även med uppföljning av dessa ärenden och tar dem vidare ut i organisationen. Du har ett stort eget ansvar där du bedömer vilken lösning som blir den bästa i de ärenden du tagit emot, och du har mycket intern kontakt med andra avdelningar såsom transport, lager, inköp och ekonomi. Eftersom vi arbetar med ständiga förbättringar är feedbackkulturen av stor vikt. Efter att vi har löst ett ärende, vill vi också veta varför det är en utmaning och hur vi kan förbättra det framåt.
Vad söker vi hos dig?
En arbetsdag på kundtjänst är inte den andra lik och du hanterar många olika ärenden samtidigt. Att ge en effektiv service både till kollegor och kunder är högt prioriterat hos oss. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad, har hög servicekänsla och är bekväm med att fatta snabba beslut. Hos oss bidrar alla till att helheten ska bli så bra som möjligt. Det ställer krav på att vi håller tidsramar och lägger upp jobbet på ett effektivt sätt. Allt detta sköter vi via telefon, mejl och olika system. Det är därför av stor vikt att du tycker om att prata i telefon, har en bra kommunikativ förmåga i text samt är teknik- och/eller systemintresserad.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Har haft tidigare arbete där kundkontakt ingått (gärna via telefon)
• Har erfarenhet av att jobba i olika system samtidigt
• Är strukturerad, flexibel, noggrann samt service- och lösningsorienterad
• Du förstår vikten av ett bra kundbemötande och har kunden i fokus
• Trivs med att arbeta i högt tempo
• Om du har erfarenhet av kundtjänstarbete, transportrelaterade frågor, restaurangbranschen och/eller butik ser vi det som meriterande.
Din arbetsplats:
Din arbetsplats är på vår kundtjänstavdelning i Umeå. Vi är ett team som tillsammans hjälps åt att lösa våra kunders behov. Det här är en arbetsplats där allas röst är viktig och vi bryr oss om varandra. Som medarbetare hos oss får du ta del av uppskattade personalförmåner som exempelvis ett generöst friskvårdsbidrag, frukost/lunchsubvention och rabatter i olika butiker. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att våra alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla.
Urvalsprocessen:
Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här.
Testerna vi använder är vetenskapligt beprövade och framtagna för att mäta egenskaper som svåra att bedöma under en intervju. Beroende på vilken tjänst du sökt kan testresultatet väga mer eller mindre tungt i slutbedömningen - det kan också vara olika delar av resultatet som är viktiga beroende på vad rollen kräver.
Observera att vi även tillämpar bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 30 september 2024. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Anställningsform: Vikariat ca 10 månader med eventuell möjlighet till förlängning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetstider: Mån-fre 07-16, helgtjänstgöring kan förekomma
Bolag: Martin & Servera Logistik AB
Besöksadress: Godsvägen 12, Umeå
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Marie Herou, Gruppledare kundtjänst, marie.herou@martinservera.se. För frågor om urvalsprocessen kontakta Sofia Ahlborg Zetterquist, HR-partner, sofia.zetterquist@martinservera.se.
Facklig företrädare: Fredrik Söderström, fredrik.soderstrom@martinservera.se