Kundtjänstmedarbetare till Mettler Toledo

Kundtjänstmedarbetare till Mettler Toledo

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Kundsupport hos Mettler Toledo kommer du att spela en central roll som den första kontaktpunkten för våra kunder. Du kommer att erbjuda support och lösningar via telefon och e-post, hantera inkommande ärenden, identifiera problem och föreslå lösningar samt administrera kundinformation i vårt CRM-system. Detta är en nyckelroll där du kommer att guida och stödja kunder genom en mängd olika ärenden inom R&D, kvalitetskontroll och tillverkningsprocesser.

Tjänsten är ett konsutuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis i 6 månader, för rätt kandidat finns det möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter inkluderar:

- Hantering av inkommande ärenden via telefon och e-post
- Identifiering av problem och föreslå lösningar
- Skapa och följa upp ärenden gällande reparationer och underhåll
- Uppdatering av servicerelaterade data i CRM-systemet
- Hantering av kundinformation
- Vidarebefordra beställningar till servicekoordinatorer

Om dig
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att människor och service, gärna inom kundtjänst, och har god datorvana. Du är serviceinriktad, strukturerad och har förmågan att hantera flera ärenden parallellt. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i CRM-system, särskilt SAP, ses som en extrem fördel.

Krav
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst
- Kan kommunicera obehindrat på antingen danska eller norska

Extra meriterande
- Kunskap i SAP

Om Mettler toledo
Mettler toledo är en ledande global leverantör av precisionsinstrument och servicetjänster, med kunder inom en mängd olika branscher över hela världen. Vi är en innovativ och nytänkande organisation med en stark kultur av att leverera högkvalitativ service till våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Sökord: Kundsupport, Förstalinsupport, Inläggningsteam, Mettler toledo, CRM, SAP, Adecco, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2024
  • Ansök senast: 8 september 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024