OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus.
Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.
Rollen som kundtjänstmedarbetare
Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i en miljö med högt tempo? Vi söker en ny medarbetare till vår kundtjänst, som vi vill ska uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer. Tillsammans med fyra kollegor ansvarar du för att ta emot ärenden via telefon och mejl och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer. Rollen innebär kontakter med kunder och leverantörer via framförallt telefon men också mail. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att svara på inkommande frågor. Hänvisa frågor vidare till rätt person inom organisationen. Beställa tillval. Förmedla ärenden till externa leverantörer. Göra avrop från ramavtal. Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster.
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med tillträde i juli.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- avklarad gymnasieutbildning
- minst ett års arbetslivserfarenhet i en liknande roll mot kundservice
- goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- erfarenhet av att ge service i telefon
- erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Det är meriterande:
- med erfarenhet av fastighetsbranschen
- om du talar fler språk utöver svenska och engelska
- arbetslivserfarenhet av offentlig sektor
Eftersom rollen inom kundtjänst är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster behöver du ha ett engagemang och en förmåga att inge förtroende. För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att arbeta effektivt och noggrant tills ärenden är avslutade. För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad och flexibel.
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.
Övrigt
Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54