Kundtjänstmedarbetare till migrationsverket i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker ett antal kundtjänstmedarbetare till kundtjänst 1 & 2 i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig 
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare arbetar man med service gentemot sökande och andra intressenter, detta görs genom telefon samt e-post. Arbetsuppgifterna består bland annat av att ge stöd och information vid ansökningar samt att besvara allmänna frågor. Du kommer också vara behjälplig i frågor angående de olika e-tjänsterna som finns tillgängliga. Du kommer också ansvara för att koppla samtal internt i myndighetens växel.

Du ansvarar för att säkerställa att rätt information ges gällande myndighetens regelverk och sekretess.

Vad vi förväntar oss 
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst avslutad gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete eller annat serviceyrke. Du har även erfarenhet av arbete med professionellt bemötande. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i kundtjänst.

Du har god datavana samt god orienteringsförmåga i webbverktyg. Vidare har du även god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. Om du har kunskap i samtalsmetodik är detta meriterande.

Personliga kompetenser 
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samtidigt som du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt syn- och förhållningssätt. Som person är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du skiljer på det personliga och professionella, samarbetar bra med andra människor och anpassar ditt sätt att förmedla kunskap till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid personliglämplighet för denna tjänst

Upplysningar 
Anställningsform: visstidsanställning fr.o.m. 2016-06-07 t.o.m. 2016-08-31.
Vi tillämpar individuell lönesättning. 
Placering: Norrköping 
Tillträde: 2016-06-07.

Vill du veta mer 
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se. 
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef Georgios Gudamanis 010-485 84 83 eller Enhetschef Åsa Eriksson 010-485 25 03.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 16 maj.


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 maj 2016

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024