KUNDTJÄNSTMEDARBETARE till MSA Nordic Värnamo

Arbetsbeskrivning

MSA- The Safety Company är det världsledande företaget inom arbetsskydd och säkerhetsprodukter. MSA jobbar ständigt innovativt för att arbetsplatser runt om i världen skall vara säkra för sina medarbetare. MSA vänder sig till kunder inom olika branscher såsom bygg, räddningstjänst, militär, industri mm där man behöver olika skydd - och utrustningslösningar. Företaget har amerikanska ägare och har sin marknad i mer än 140 länder. Lokalt i Värnamo arbetar ca 30 personer. http://se.msasafety.com

Med placering i Värnamo rekryterar vi nu en
Kundtjänstmedarbetare

Uppdragsbeskrivning
Som kundtjänstmedarbetare ingår du i ett team på fyra personer. I teamet arbetar vi för två olika bolag inom koncernen. MSA Sordin AB, utvecklar och producerar hörselskydd, samt MSA Nordic AB, som marknadsför MSA:s produktsortiment i Norden. Tjänsten är uppdelad mot båda bolagen och innebär bl a följande ansvar/arbetsuppgifter:

- Orderhantering mot internkunder resp. mot slutkunder.
- Planeringsarbete med våra större kontraktstillverkare, lägger beställningar hos dem motsvarande inkommande order. Lägger beställningar mot våra två lager placerade i Sverige och Europa.
- Uppdatera affärssystemet avseende priser, leveransinformation och statistik mm.
- Kund och produktsupport mot våra säljare, leveransbekräftar, bevakar leveranser, fakturerar mm
- Tjänsten innebär en hel del kundkontakter och en viktig del i arbetet är att fånga upp kunders önskemål kring produktutveckling
- Praktiska göromål såsom t ex posthantering, bokningar av resor och reklamationshantering
Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete i ett team med starkt serviceinriktning i en spännande internationell miljö.
Tjänsten innebär en visstidsanställning fram till årsskiftet 2016/2017. För rätt person finns därefter stora möjligheter till förlängning och fast anställning.

Kravprofil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och gärna har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö. Har du arbetat i en liknande roll tidigare är det starkt meriterande. Som person är det viktigt att du är serviceorienterad och kontaktskapande. Du trivs i en arbetsmiljö som innefattar stor variation i arbetsuppgifter vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt. Det är också viktigt att du har en stark egen drivkraft med god förmåga att strukturera dina uppgifter. Då engelska är koncernspråket krävs goda kunskaper i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i något av de nordiska språken såsom t ex norska. Erfarenhet från ERP-system är uppskattat och då gärna från Pyramid eller SAP.

Kontaktperson och ansökan
För ansökan och mer information om tjänsten se vidare på www.bemanningspoolen.se eller kontakta rekryteringskonsult Anna Andersson på tel 0706-16 51 80. Vi arbetar med löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Andersson
0706165180
Rekryteringsansvarig Lotta Brinell
070-61 99 880
Rekryteringskonsult Anna Andersson
0706165180
Rekryteringskosult Anna Andersson
0706165180
Lotta Brinell
070-61 99 880
Kund-personalansv. Lotta Brinell
0370-198 80 070-619 98 80
Lotta Brinell
070-619 98 80
Kund och personalans Magnus Lundqvist
0370-198 80 070-342 98 80
Anders Karlsson
070-355 98 80
Magnus Lundqvist
070-342 98 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningspoolen AB VÄRNAMO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 16 april 2015

Besöksadress

Jönköpingsvägen 21
None

Postadress

Box 2112
VÄRNAMO, 33102

Liknande jobb


Norwegian-speaking salesperson

Norwegian-speaking salesperson

23 oktober 2024

23 oktober 2024

23 oktober 2024

23 oktober 2024