Kundtjänstmedarbetare till Nespresso och Flygbussarna!

Kundtjänstmedarbetare till Nespresso och Flygbussarna!

Arbetsbeskrivning

Webhelp söker nya medarbetare till företagets multiskill-team i uppdrag för Nespresso och Flygbussarna med start 19 april 2021.

Har du ett brinnande intresse av att leverera service i världsklass? I så fall är det dig vi letar efter!

OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE

Arbetet på vår kundtjänst kretsar kring att assistera våra kunders förfrågningar via telefon och mail från Webhelps huvudkontor i Solna. Utöver detta kommer du i din roll att jobba med administrativa uppgifter. Här har du med dina språkkunskaper och sociala färdigheter ett försprång i att skapa positiva kundupplevelser.

Du kommer hantera inkommande samtal gällande nya kunder, fakturafrågor, beställningar, teknisk support med mera från redan befintliga kunder hos Nespresso. Då du kommer att ingå i ett multiskill-team förekommer även samtal för Flygbussarna. Samtalen som besvaras är på engelska och svenska.

Första tiden på Webhelp:

Tjänsten påbörjas med en utbildning inriktad mot Nespressos kunder. Här kommer du få rätt verktyg och kunskap samt stöttning för att kunna besvara kundernas frågor. Produktkunskap och samtalsteknik är fokuspunkterna under utbildningen där teorin kommer varvas med praktik genom bland annat medlyssning tillsammans med dina nya kollegor.

VI SÖKER DIG SOM...

.. har en positiv attityd och lätt för att lära sig nya saker. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och lätt anpassar dig till olika situationer, detta då det är en stor variation på vad kunderna kan tänkas behöva hjälp med.

Du bör vara kommunikativ och lyhörd som person med en god social och verbal förmåga. Vi vill att du, likt oss, ska vilja sträva efter att alltid leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang. Vi värdesätter flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är stresstålig och det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänst eller andra serviceyrken.

Krav för tjänsten:

- Mycket goda kunskaper i svenska, muntligt samt skriftligt
- Mycket goda kunskaper i engelska, muntligt samt skriftligt
- God datorvana
- Har möjlighet att påbörja till tjänstens startdatum
- Kan arbeta under varierande arbetstider


VAD VI KAN ERBJUDA DIG?

Vår arbetsplats präglas av god stämning, teamwork och kundservice i världsklass! För dig som är kreativ, arbetsam och målinriktad finns alla chanser att nå nya tjänster, på Webhelp är vi duktiga på att skapa goda interna utvecklingsmöjligheter.

- Lön enligt kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag




START: 2021-04-19

PLACERINGSORT: Solna, Stockholm

ANSTÄLLNINGSFORM: 75%

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 08:00-22:00, helger 09:00-18:00

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-04-12

Intervjuer sker löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Making business more human for the world’s most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

swedish

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 12 april 2021

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024