Kundtjänstmedarbetare till Netflix

Kundtjänstmedarbetare till Netflix

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Brinner du för att ge det lilla extra och erbjuda kunden mer än vad som förväntas? Talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska? Då kan du vara rätt person för oss!

Som kundtjänstmedarbetare på Netflix blir du ansiktet utåt när det gäller kundfrågor. Du kommer sköta kommunikationen med olika kunder genom telefon, mail, chatt och sociala medier.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Vägleda kunder via telefon/mail/chatt/sociala medier.
• Ansvara för kundens löpande frågor och hjälpa på bästa sätt.
• Bidra till utveckling av arbetsrutiner samt kvalitetssäkra processer.

Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid med start 4/9 2023. Arbetet bedrivs hemifrån och specifik bostadsort är därmed oviktig.
Kundtjänsten är öppen dag- och kvällstid alla dagar i veckan.

Om dig
Vi söker dig som drivs av att ge högklassig service och gillar ett högt tempo. Det är viktigt att du har god telefon- och datavana då dessa är dina främsta arbetsverktyg. Du har en förmåga att se helheten utifrån ett större perspektiv. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Vidare är du en person som är bra på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete.

För att lyckas i rollen bör du vara tekniskt lagd/ha ett intresse för teknik då många av frågorna man får är av teknisk karaktär.

Viktigt för tjänsten är:

• Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig på svensk och engelska i tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
• Du är en god kommunikatör och har känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, kuntjänstmedarbetare, sociala medier, kundservice, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024