OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa stjärna?
Brinner du för administration och service och letar efter en spännande tjänst att utvecklas inom? Är du dessutom lösningsorienterad och ansvarstagande? Då har vi jobbet för dig!
Till vårt kontor i Norrköping är vi nu på jakt efter en vass Kundtjänstmedarbetare. Kundtjänst utgör en central punkt för planering och service för vår verksamhet samt kontaktytan internt och externt. Vi söker dig som vill tillhöra ett engagerat team och trivs i en roll där kommunikation, service och engagemang är i fokus. Arbetet sker via telefon, mail och det ingår även en hel del administrativa uppgifter.
Vad kommer du att göra?
I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för våra tjänster och är en viktig nyckelspelare gentemot bolagets slutkunder. Du har kontakt med kunder och kollegor primärt över telefon och mail men kommer även arbeta i olika system, hantera bokningar och tolka avtal. Ditt främsta fokus är kundnöjdhet och att göra det enklare och smartare för kunden. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Ringa ut till kund för att boka teknikerbesök
Hantera inkommande samtal från kund
Logga samt administrera inbokade teknikerbesök i vårt affärssystem. Detta görs i tät kontakt med produktionsplanerare för att optimera planeringen
Hantera och besvara samtal till vårt kundcenter
Tolka och lära dig kundavtal
Övriga administrativa arbetsuppgifter
Har du den bakgrund som krävs?
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av kundservice och planering samt kommunikativa roller där du använder mail och telefon som redskap. Du är van att ta ansvar och arbeta självständigt likväl i grupp. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag. Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket, god kommunikativ förmåga samt god datorvana. Meriterande är också om du kan arabiska eller syrianska.
Vem är du?
Du är en utåtriktad person som gillar utmaningar. Du är proaktiv och söker lösningar på frågor och problem som kan uppstå. För dig är det naturligt att vara serviceinriktad och du är noga med tider och deadlines. Du känner dig trygg i digitala miljöer och att utföra dina arbetsmoment noggrant kommer naturligt för dig. I ditt dagliga arbete är du strukturerad och tydlig och har förmågan att prioritera. Du har lätt för att knyta relationer och samarbeta med kollegor.
Vad har OneCo att erbjuda dig?
På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng. På vårt kontor har vi en positiv atmosfär med många skratt där det gärna planeras aktiviteter utanför arbetet. Vi har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet att delvis arbeta från distans finns.
Vi på OneCo erbjuder även friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna och betala via löneavdrag.
Hos oss kan du räkna med en variationsrik vardag inom en platt organisation där du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Anställningsform:Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Arbetstid:Heltid vardagar
Lön:Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Telekom
Placeringsort:Norrköping
Tillträde:Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Dick Berg, dick.berg@oneco.se