Kundtjänstmedarbetare till Öresundskraft i Helsingborg

Kundtjänstmedarbetare till Öresundskraft i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker nu ytterligare en kundtjänstmedarbetare för att stärka teamet hos Öresundskraft, Vi söker dig som brinner för service och vill vara med och skapa affärsvärde och kundnöjdhet.
I tjänsten som kundtjänstmedarbetare blir du anställd av Öresundskraft och rekryteringen sköts av Dreamwork. Tjänsten är till en början ett vikariat under ett år och för rätt person finns det goda möjliheter till förlängning.

Sökord; kundcenter, kundtjänst, kundadministration, kundservicemedarbetare, kundtjänstmedarbetare, kundsupport.

<b>Som kundtjänstmedarbetare söker vi dig som:</b>
Drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Tycker om att arbeta mot mål.
Är problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass.
Sätter kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär.
Arbetar för en bättre värld.

Sök gärna tjänsten så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval.


<b>Mer om tjänsten</b>
Som medarbetare på Kundcenter arbetar du tillsammans med teamet för att ge service och mervärde till kunderna på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler kunderna föredrar. Du tar ansvar för uppdraget, arbetar affärsmässigt och driver mot att öka kundvärde och kundnöjdhet direkt och över tid. För att leverera på ditt uppdrag har du ett genuint engagemang och intresse för vår affär, våra kunder och sätter alltid laget före jaget i din dagliga gärning. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag.

För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde.
• Rådgivning till våra kunder
• Försäljning av våra produkter och tjänster till våra befintliga kunder baserat på kundbehov och lojalitetsdrivande merförsäljning.
• Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
• Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
• Stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen

Om verksamheten
Öresundskraft är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem.
Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se

Våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Lika enkelt ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Nyrenoverade kontorslokaler i all ära – alla får dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och hjälp oss i detta viktiga arbete!

Din profil
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.

För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du:
• Är modig, engagerad och brinner för uppdraget
• Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
• Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
• Är affärsdriven, resultatinriktad och säljande
• Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
• Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
• Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
• Är logisk och har bra simultankapacitet
• Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
• Har god problemlösningsförmåga
• Är rolig att arbeta med

Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!

För Öresundskraft är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av nyckeln till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se.

<b>Fackliga kontakter</b>
Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551
Emil Johnsson Vision, 042-490 3516

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 3 maj 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024