OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Osstell is the global leader in implant stability measurement and osseointegration progress monitoring. Osstell was formed in 1999 to commercialize an invention using Resonance Frequency Analysis (RFA) to determine the clinical status of a dental implant. Osstell’s proprietary and patented technology helps its customers, dentists around the world, to make dental implant treatments more predictable, and to increase patient confidence and comfort, by measuring the stability of implants objectively and non-invasively using the Osstell ISQ scale (Implant Stability Quotient). More than 1000 scientific publications confirm the benefits of the technology, its clinical value, and the use of the Osstell ISQ scale for dentists in their daily practices. Osstell is headquartered in Gothenburg, Sweden – the birthplace of dental implants. The office is located in the heart of Gothenburg, close to the central station. Since February 2018, Osstell is part of the Austrian family-owned W&H Group.
www.osstell.com
Osstell söker nu en person som ska arbeta med deras kundservice samt med leverans av deras produkter inom stabilitetsmätning av tandimplantat.
Osstells patenterade teknik hjälper sina kunder, tandläkare runt om i världen, att förse varje patient med en optimal implantatbehandling. Osstell grundades 1999 och över 1100 vetenskapliga publikationer bekräftar fördelarna med tekniken och dess kliniska värde. Företaget ingår i W&H-koncernen, ett familjeägt företag från Österrike, som är en av världens ledande tillverkare på dentalmarknaden.
På kontoret intill centralstationen i Göteborg arbetar idag 14 personer. Vi söker nu deras nästa medarbetare inom Customer Service & Supply, (en tjänst på cirka 80-100% öppet för diskussion). Som medlem i teamet kommer du att befinna dig i en lärorik miljö med hög kompetens både internt och via externt nätverk.
Arbetsuppgifter
• Kundsupport och koordinering. Att främst via mail, men även via telefon och chatt, vara den viktigaste kontakten för Osstells kundbas och hantera inkommande och utgående varor.
• Kundhantering. Hantera hela kedjan från orderregistrering till leverans och fakturering där du löpande kommunicerar med våra kunder och partners.
• Kvalitetssäkring. Säkerställa att produkterna levereras till kunder vid rätt tidpunkt och med god kvalitet, där rätt dokumentation följer med leveransen.
• Tullhantering. Hantera export- och importdokumentation.
Vi söker dig som
• Tycker det är viktigt med att vara en del i teamet
• Gillar ordning och reda med ett tydligt lösningsfokus.
• Erfarenhet från order/skeppning, inköp, logistik eller innesälj med en god förståelse för hela processkedjan från order till leverans.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Har god dator- och systemvana.
• God anpassningsförmåga då arbetsuppgifter och kundkrav kan ändras med kort varsel.
Meriterande:
• Behärskar ytterligare språk än sv/eng i tal och skrift.
• Erfarenhet från att arbeta med medicintekniska produkter.
• Erfarenhet av att hantera exportdokumentation.
• Erfarenhet från affärssystemet Navision.
Varför välja Osstell?
Osstell har ett långsiktigt engagemang för sina kunder, anställda och partners. Osstells kärnvärden anger vad de alltid fokuserar på; Kundvärde, entreprenörskap, öppenhet och ansvarsskyldighet.
När du börjar hos Osstell kommer du att ingå i ett företag som har en tydlig strategi för tillväxt på en global marknad. Du kommer att arbeta i en internationell miljö i ett professionellt och mycket kompetent team, med stöd av världsledande partners. Osstell har sitt huvudkontor i Göteborg, med ett centralt beläget kontor. Osstell har fördelarna med att vara ett mindre företag där du som anställd har hög individuell påverkan, tillsammans med stabiliteten i att ingå i W&H Group.
Ansökan
Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering. För att söka tjänsten - klicka med ditt CV och besvara frågorna. Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson sandra@pxpress.se