Kundtjänstmedarbetare till PhoneLife e-handel

Kundtjänstmedarbetare till PhoneLife e-handel

Arbetsbeskrivning

PhoneLife är ett snabbväxande företag inom e-handel. Vi erbjuder våra kunder allt inom mobiltillbehör som t.ex skydd till mobiler, surfplattor, smartwatches och andra mobila enheter. Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa utbud av skal, fodral och andra tillbehör. Vi vill även ge bästa möjliga kundservice, snabba leveranser och som helhet en bra köpupplevelse, som man gärna berättar för familj och vänner om.


Vi har vårt kontor och lager vid Rotebro Station i Sollentuna. Stämningen hos oss är lättsam och du arbetar nära andra medarbetare hela dagarna.


Vi expanderar och därför söker vi dig som är serviceminded, effektiv, organiserad och trivs med att jobba i ett litet företag. Vi är idag 10 anställda samt vid behov extrapersonal. Tjänsten kommer tillsättas så snart som möjligt.


Då vi är ett litet företag är de personliga egenskaperna mycket viktiga. Du ska tycka om att jobba nära och samarbeta med övriga anställda. Nedan egenskaper är meriterande men inte något krav, vi utbildar dig i alla våra rutiner.


Vem söker vi?
Du ska ha ett sinne för kundvård och kundservice samt vara serviceminded då vi vill bibehålla den goda relationen vi har till våra kunder
Du ska vara pigg, strukturerad och klara av att hantera flera uppgifter samtidigt
Du ska kunna läsa, prata och skriva svenska på en professionell nivå. Du ska kunna uttrycka dig väl i skrift då vår kundtjänst i huvudsak sker via e-post och chat
Du ska vara van datoranvändare och ha lätt att lära dig nya butiks, lager- och kundtjänstsystem



Meriterande egenskaper:
Lugnt, metodiskt och noggrant arbetssätt
Lösningsorienterat och positivt tankesätt
Lätt för samarbete och att utföra varierande arbetsuppgifter
Erfarenhet av kundtjänstarbete eller liknande
Tidigare arbetat med e-handel
Lätt för att uttrycka sig väl i skrift



Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och innefatta det mesta som hör till kundtjänst kopplat till försäljning av fysiska produkter.


Arbetsuppgifterna kommer att vara blandade men kan exempelvis innehålla:
Svara på produktfrågor
Skriva i chatten
Hantera reklamationer
Hantera returer
Skriva hjälptexter för vanligt förekommande problem
Hålla vår FAQ uppdaterad och informativ
Då vi är ett litet företag kan även andra arbetsuppgifter tidvis bli aktuella

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PL Sverige AB Sollentuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Postadress

Kung Hans Väg 3
Sollentuna, 19268

Liknande jobb


Finsktalande kundservicemedarbetare [Umeå]

Finsktalande kundservicemedarbetare [Umeå]

4 oktober 2024

4 oktober 2024

Servicerådgivare Volkswagen

Servicerådgivare Volkswagen

4 oktober 2024