kundtjänstmedarbetare till PostNord i västerås

kundtjänstmedarbetare till PostNord i västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett arbete där du dagligen har kundkontakt? Är du en mästare på problemlösning och gillar högt tempo? Värderar du laganda och sammanhållning på en arbetsplats? Då tror vi att du är rätt person för oss!

 
På PostNord Kundservice kommer du få chansen att lära dig om företagets olika tjänster och villkor samt utveckla din samtalsteknik. En del av det dagliga arbetet på kundservicen innebär stundtals hög belastning i telefonin med köer och stor variation på de inkommande samtalen. Förståelsen för att varje kund är unik och viljan att ge femstjärnigt bemötande i varje ärende är därför central i rollen som kundservicemedarbetare. Mot bakgrund av detta tror vi att rätt person har förmågan att plocka fram en stresstålig, målmedveten och framåtlutad sida såväl som en god lyssnare med ”utanför boxen-tänk”. För oss är grundregeln given: kunden har alltid rätt. Vi hoppas att du också delar den uppfattningen.

För att lyckas som kundservicemedarbetare på PostNord engageras du av målfokus, utmanande ärenden och den sociala biten som kommer med kundkontakten. Du trivs med att ha telefon och dator som dina närmsta arbetsverktyg och förstår vikten av att leverera med både tempo och gott bemötande. Då arbetsuppgifterna utförs framför datorskärmen har du heller inga problem med att låta hjärnan vara aktiv istället för benen under dina arbetsdagar. Konsten att bemästra många bollar i luften är vardagsmat i den här rollen och något du kommer ha stor nytta av. 



Ansvarsområden
I tjänsten som kundservicemedarbetare är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande samtal från privatpersoner samt administration som du hanterar samtidigt som du har kunden i telefon. Du är behjälplig i frågor gällande såväl brev som paket för att exempelvis spåra försändelser, lägga reklamationer eller svara på frågor om PostNords produkter och tjänster. 
I den här rollen kommer du med andra ord bli expert på att multitaska och hitta lösningar. Mot bakgrund av denna beskrivning tror vi att rätt person för tjänsten uppskattar ett stillasittande jobb i en ljus kontorsmiljö med ett stort socialt utbyte.



Arbetstider
Start: Februari
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid
Varierande arbetstider mellan 07.55-22.35 vardagar (mån- fre) samt lördagar 09.00-15.00



Kvalifikationer
Krav för den här tjänsten är fullständiga gymnasiebetyg och goda kunskaper i både svenska och engelska. Meriterande är om du har erfarenhet av service och/eller sälj samt har systemvana. 

Ansökan
Låter detta intressant? Ansök redan idag.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, utan endast via denna annons.



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens och Sveriges största företag inom rekrytering och bemanning. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får chansen att samla erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. 

Läs mer om PostNord via länken.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 15 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024