OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roslagsvatten AB är ett kommunägt VA-bolag som äger och driver VA-anläggningarna i Österåker, Vaxholm, Knivsta och Vallentuna.Roslagsvatten sköter dessutom kundtjänst och debitering åt Täby och Danderyds kommuner.Huvudkontoret finns i Åkersberga, 3 mil nordost om Stockholm.Årsomsättningen är ca 120 MSEK och antalet anställa 60.Se även vår hemsida www.roslagsvatten.se.Roslagsvatten AB söker en medarbetare till kundtjänstavdelningen Du kommer att ingå i kundtjänstgruppen om 7 personer vars huvuduppgift är att ge våra kunder service per telefon.Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att omfatta: . Telefonkontakt med våra kunder . Svara på frågor angående våra fakturor, mätarställning och betalningar . Kravhantering .Bokföring och avstämning av kundfordringar . Administrativa uppgifter . Scanning och arkivering I tjänsten har du mycket kontakt med våra kunder både per telefon och brevledes och du kommer att samarbeta med våra andra avdelningar såsom drift- och projekteringsavdelning.Kompetenskrav: . 3-årigt gymnasium . Goda datakunskaper, pc-vana, Officeprogrammen .Erfarenhet från tidigare kundtjänst/innesäljartjänst .Goda kunskaper i engelska Vi förutsätter att du har god känsla för service, att du är självständig och brinner för att prata med våra kunder i telefon.I tjänsten ingår att hantera krav och det är viktigt att du på ett smidigt sätt kan hjälpa våra kunder i dessa situationer.Dessa arbetsuppgifter kräver beslutsamhet, en hög social kompetens och att du är prestigelös.Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående.Vi tillämpar provanställning.