OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till SEB söker vi nu serviceinriktade kundtjänstmedarbetare till deras avdelning pension och försäkring. Du kommer att besvara frågor i kundärenden per telefon och sträva efter att uppnå bästa möjliga helhetsupplevelse för kunderna. Till din hjälp har du telefon samt dator som arbetsredskap.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader med start i mitten på november med mycket goda möjligheter att bli anställd hos SEB efter detta. Arbetstiderna är förlagda 8.00-16.30 mellan måndag och fredag.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till SEB. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som tar dig an de situationer du ställs inför på ett målmedvetet, serviceinriktat och lösningsorienterat sätt. Du älskar kundkontakt och tål ett högt tempo samt har ett genuint intresse för människor och att skapa goda kundrelationer. Du är en prestigelös teamspelare som har ett stort personligt driv. I kundärenden tar du beslut som gynnar kunderna och verksamheten.
För att vara aktuell i rollen ser vi att du har:
- En avslutad gymnasieutbildning med högskoleförberedande betyg.
- God vana av att arbeta med telefon och dator som främsta verktyg.
- Meriterande är om du har studerat eller arbetat med liknande roller samt arbetsområden.
Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer-dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Sales and Business Manager Thomas Nygren, thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!