Kundtjänstmedarbetare till SEB Telefonbanken 24|7

Kundtjänstmedarbetare till SEB Telefonbanken 24|7

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och vill jobba i en dynamisk och spännande bransch – då har vi jobbet för dig! Vi söker nu flertalet kundtjänstmedarbetare till SEB:s Telefonbank 24|7 i Malmö med löpande intag.

Om tjänsten
Arbetet på 24|7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal från privatkunder gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon och vara SEB:s röst utåt. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa som din högsta prioritering. SEB strävar efter att ge sina kunder en service utöver det vanliga och i din roll som kundtjänstmedarbetare förväntas ett stort fokus på affärsmässig och professionell service. Du erbjuds en stor variation i ett roligt och utmanande arbete där utveckling och förändring står i fokus.

Som kundtjänstmedarbetare kommer du huvudsakligen arbeta med att:

- Hjälpa kunder att lösa olika bankärenden över telefon
- Guidning och utbildning för våra kunder i digitala miljöer och verktyg
- Vid behov slussa kunden vidare till annan kompetens inom SEB
- Ha ett stort fokus på att erbjuda en hög servicenivå och hjälpa kunden i livets olika händelser

Rollen som kundtjänstmedarbetare är en direktrekrytering till SEB med löpande intag. Du kommer att vara placerad på SEB:s telefonbank 24|7 i centrala Malmö. Tjänsten är på heltid. Arbetstiden är måndag-fredag 07.45-20.15 med kvällsarbete minst en kväll i veckan. Helgarbete förekommer. SEB erbjuder dig som medarbetare en provanställning som förväntas övergå till en tillsvidareanställning. Du som anställd erbjuds goda förmånserbjudanden och blir en del av ett framåtlutat team i en spännande utvecklingsfas. Med ett högt engagemang kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till telefonbankens fortsatta framgång.

Se nedanstående länk för mer inspiration om hur det är att arbeta på 24|7:
https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Om dig
Vi söker dig som är driven och som trivs med att arbeta i högt tempo och i en fartfylld miljö. Du har en personlig mognad, brinner för service och har en god kommunikativ förmåga. Du är även engagerad, effektiv och kan prioritera när det behövs. Det är meriterande om du har ett intresse för ekonomi och är nyfiken på vad som händer i finansbranschen. Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst och service är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med telefon som ditt arbetsredskap.

Viktigt för tjänsten är:

• Ett genuint intresse för bank och finans
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska
• Du trivs med telefon och dator som arbetsredskap
• Gymnasiekompetens
• Tidigare erfarenhet av arbete inom bank eller kundtjänst är meriterande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Läs mer om hur det är att jobba på SEB: www.sebgroup.com/career

På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Om ansökan
Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester. Det kommer i senare skede även genomföras bakgrundskontroller. Vi gör löpande urval. Skicka in din ansökan redan idag!

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:

Liridona Brahimi via 0736 - 84 72 82 eller liridona.brahimi@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, Telefonbank 24|7, Bank, Finans, SEB, Adecco, Malmö

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 8 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024