Kundtjänstmedarbetare till Sergel Kredittjänster!

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på personal, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.

Vi söker nu engagerade Kundtjänstmedarbetare till Sergel Kredittjänster!

Din roll i laget

I rollen som Kundtjänstmedarbetare hanterar du inkommande ärenden där dina kundmöten främst sker via telefon, men även via mail & chatt. I tjänsten får du en dynamisk och variationsrik vardag, där du få hantera frågor av olika slag, från enklare frågor till mer komplexa ärenden. Vidare kommer du att arbeta i flera olika affärssystem samt även ansvara för administrativa sysslor. Du arbetar i en spännande och familjär företagskultur med inriktning inom bl.a. inkasso och fakturaservice. Som anställd kommer du i efterhand bli mer fördjupad inom specifika delar och löpande bygga på din kompetens.

För att lyckas i rollen

Som person drivs du av att kunna hjälpa kunder utifrån deras enskilda situation. 

Det är inget krav på tidigare erfarenhet inom inkasso, men du måste kunna vara proaktiv och lösningsorienterad. Det är meriterande om du har arbetat med kundkontakt tidigare ex. från restaurang, butik, reception etc.

Vidare söker vi dig som:
-Är serviceinriktad
-Har datorvana
-Har telefonvana
-Är snabblärd
-Har social kompetens
-Klarar av att arbeta i ett högt tempo
-Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Om företaget

Sergel Kredittjänster är en av de ledande leverantörerna av kredit och inkassotjänster i hela Norden och Baltikum. De är helägda av Marginalen AB. Marginalen AB är en finansiell koncern med cirka 700 medarbetare i Sverige, Lettland och Litauen. Koncernen erbjuder genom olika bolag tjänster mot privatpersoner och företag inom bank och finansiering, kredittjänster och inkasso, ekonomiadministration, juridik och HR.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Henrik Nordh på 076 394 22 04.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2017-08-06.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 31 juli 2017

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024