OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
På Skånetrafiken är vi cirka 350 anställda som arbetar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder, som i dagsläget uppgår till 250 000 om dagen, ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.
Vi söker kundtjänstmedarbetare till vår Kundtjänst Serviceresor i Hässleholm. Inom affärsområdet Serviceresor avses färdtjänst och sjukresor. Kundtjänst Serviceresor består av sju medarbetare och har ett nära samarbete med hela arbetsområdet Serviceresor.
ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi förstärka vårt team med ytterligare medarbetare. Är du vår nya kollega!
Dina arbetsuppgifter som kundtjänstmedarbetare på Serviceresor består i att ge kunden information kring Serviceresors utbud och tjänster. Du ger support kring utförd service till våra kunder via telefon, mejl och chatt samt via ärende i våra ärendehanteringssystem. Du arbetar med hantering och utredning av kundärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du ytterligare språkkunskaper ser vi det som meriterande. Tidigare erfarenhet och kunskap inom kundservice är ett krav för tjänsten.
Har du tidigare erfarenhet inom kundtjänst/callcenter, färdtjänst och sjukresor ser vi det som meriterande.
Du som söker har förmåga att hantera olika uppgifter och är samtidigt kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete. Vi söker dig som är serviceorienterad samt har en naturlig fallenhet och kunskap i att kommunicera med människor i såväl tal som skrift. Du har du en god samarbetsförmåga samtidigt som du med enkelhet kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tillsättning, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00