OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Skåne ska främja god hälsa och vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 38 miljarder kronor (2013). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne. Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur. Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med c:a 100 tåg, 900 bussar och 400 serviceresefordon. Antalet kunder är drygt 250 000 per dag och omsättningen ligger på c:a 3,8 miljarder kronor. Antalet anställda är c:a 300 varav 90 placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundtjänst, försäljning och beställningsmottagning). Vi arbetar efter värderingarna KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker kundtjänstmedarbetare på vikariat placerade vid vår Kundtjänst i Malmö. På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon och chatt. Under hösten kommer vi att arbeta vidare med att även inkludera sociala medier i vår kundtjänst. Vi hjälper våra kunder med information kring Skånetrafikens trafik och tjänster och som kundtjänstmedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder.
Arbetsuppgifterna innebär information av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter samt information till våra kunder om tider, priser och resmöjligheter.
Tjänsterna har schemalagd arbetstid vilket innebär tjänstgöring även under kvällar och helger. Arbetsplatsen finns på Dockan i Västra Hamnen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst grundutbildning på gymnasienivå och goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du måste ha god vana vid att arbeta med datorn då vi använder datorn som vårt huvudsakliga arbetsredskap. Du behöver Vi ser helst att du arbetat på callcenter eller kundtjänst, gärna inom kollektivtrafik, sedan tidigare.
Vi förutsätter att du har en hög servicekänsla och att du har lätt för att kommunicera med människor, både i tal och i skrift. Vi vill att våra medarbetare ska ha en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder den bästa service de förtjänar. Vi vill att du ska ha en god samarbetsförmåga men att du också kan arbeta självständigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00