Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 350, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

Som anställd hos oss ska du kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt!

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi kundtjänstmedarbetare för timanställning med placering vid vår Kundtjänst i Malmö.

På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt, facebook och twitter. Som kundtjänstmedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, facebook och twitter. Du kommer att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor. Våra öppettider är vardagar kl. 6:00–22:00 och helger kl. 8:00–22:00 alla årets dagar.

Vi värdesätter hög effektivitet och har ett mål att besvara 90 % av alla samtal och chattar inom 5 minuter. Vi eftersträvar även en hög responsgrad på sociala medier.
Arbetsplatsen finns i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

Arbetspass kan börja kl. 5:55 som tidigast och det senaste kvällspasset slutar senast kl. 22:05. Dessa arbetspass gäller alla dagar om året.

Vi ämnar anställa personal på timmar för arbetspass under helger samt för att täcka utbildning och frånvaro för ordinarie personal på vardagar. Detta förutsätter stor flexibilitet hos den sökande.

Vi tillämpar individuell lönesättning: 120 - 125 kr / timme.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund! Vi kommunicerar med Skånetrafikens kunder i högt tempo via telefon, chatt och sociala medier vilket gör att du ska kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha god kännedom om vad dessa olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Vi ser helst att du arbetat på callcenter eller kundtjänst tidigare, gärna inom kollektivtrafik.

Godkänd grundutbildning på gymnasienivå är ett krav för tjänsten. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, ytterligare språkkunskaper kan vara meriterande. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ger våra kunder service i världsklass varje dag. Du ska ha en god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 350 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.

Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som arbetar utifrån våra värderingar välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken Hässleholm
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Individuell lönesättning: 120-125 kr/timme
  • Timavlönad. Timmar efter behov. Schema. Delvis schema men även efter behov med kort varsel. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 2016-11-07. Tidsbegränsad anställning på timmar vid behov.
  • Publicerat: 6 oktober 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024