Kundtjänstmedarbetare till Solars timvikariepool

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en föränderlig miljö där du får agera problemlösare? Sätter du alltid kunden i fokus genom professionellt bemötande och drivkraft att leverera det lilla extra? Om du brinner för kundservice och vill vara med oss på vår resa att ständigt förbättra och utveckla Solar tillsammans med våra kunder, kan du vara vår nästa klart-jag-kan-extramedarbetare i Halmstad! 
 
Vi söker nu personer som vill vara del av vår timvikariepool. Behovet är löpande under året med omfattning från 20 % per vecka och upp till heltid under sommarsäsongerna juni till augusti, samt under hösten när vi har högsäsong. Arbetstiderna är förlagda 8-17 måndag till fredag och 7-16 under sommarsäsong.Vi kan erbjuda både halvdagspass och upp till heldagspass.
 
Vi erbjuder 
Ett omväxlande och utmanande arbete hos ett av norra Europas mest innovativa och ledande Sourcing & Services-företag inom El, VVS och Industri. Vi vet att Solars möjligheter att växa hänger på att våra medarbetare fortsätter att utvecklas. Personlig utveckling värderar vi högt och vi erbjuder bland annat olika utbildningsprogram för din karriärsutveckling. Vi lever efter mottot ”stronger together” och nu behöver vi dig för att bli ännu starkare. 
 
Huvudarbetsuppgifter 
• Agera Solars röst hos våra kunder och ha daglig och direkt kundkontakt via telefon, mail, chat etc för att hjälpa kunderna att lösa reklamations- och returärenden 
• Rapportera och följa upp avvikelser i vår kundhantering 
• Hantera ordermottagning över telefon och boka transporter 
• Fakturafrågor 
 
Kvalifikationer 
• Minst Gymnasieutbildning, gärna någon form av påbyggnadsutbildning inom ekonomi 
• Mycket god datorvana 
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift 
• Gärna erfarenhet från tidigare administrationsverksamhet , service eller sälj 
• Erfarenhet från produkter inom El eller VVS branschen är meriterande 
 
Profil 
För att lyckas i denna roll ser vi att du är positiv, nyfiken och självgående med en lösningsorienterad attityd. Att vilja ge förstaklassig service är en självklarhet liksom att vara lyhörd och alltid sätta kunden i fokus. Du är van vid att hantera mycket information och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vi ser att du har förståelse för organisationens övergripande flöden och processer kopplat till din roll som kundtjänstmedarbetare. Utifrån detta agerar du professionellt i varje unik situation och möte med kund. Du har en vilja att hela tiden utvecklas i dina kundrelationer och du brinner för kundvård som leder till nöjda och glada kunder. Du måste också vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska växa tillsammans och därigenom leverera resultat med hög kvalitet. 
 
Kontakt och Ansökan 
Låter detta som du? Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. 
 
Önskar Du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Åkesson, Kundservicechef på Solar Sverige AB, mobil: 0793-499700. 
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Häll
+46 701 88 02 05
Cecilia Åkesson
+46 793 499 700
Tommy Friberg
0701-860800
Mikael Berghold
+46 705 13 62 46
Patrik Westberg
+46 706 00 03 68
Leif Jagerås
+46 701 88 02 04
Samir Falfoul
+46 701655090
Per Carlsson
+46 31 3825151
Anders Schleifstein
+46 735 11 33 88
Christian Weijdling
+46 708 17 19 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solar Sverige AB
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Timlön
  • Timmar vid behov Löpande, timmar vid behov från 20% och uppåt.
  • Publicerat: 20 mars 2017

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
None

Postadress

Box 311
GÖTEBORG, 40125

Liknande jobb


4 november 2024