OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse för 90 000 anslutna musikskapare och förlag. Vi arbetar för en stark upphovsrätt och för att låtskrivare och kompositörer ska få betalt för sin musik. Tillsammans med våra medlemmar ger vi förutsättningar för skapande och återväxt i Sveriges musikliv.
Tjänsten
Kundserviceteamet på Stim ansvarar över det viktiga jobbet att ge support och service till våra kunder och till allmänheten. Stim har ett brett spektrum av olika verksamheter i vår kundkrets och du kan vara i kontakt med allt ifrån små föreningar som vill använda musik till större företag som har frågor om sin musiklicens hos Stim. Kundservice är en del av vår försäljning- och licensieringsavdelning och teamet har därför även ett stort fokus på försäljning och merförsäljning. Utöver att leverera bästa möjliga kundservice jobbar teamet även mot uppsatta säljmål för att kunna möta kundens önskemål och behov på bästa sätt.
Så här beskriver en kollega i teamet sin roll:
Det jag uppskattar mest med min roll är det förtroendet man får för att informera om en sån viktig organisation som Stim. Det är otroligt kul att svara på frågor, och man lär sig något nytt varje dag då det kan dyka upp alla möjliga typer av frågor. Stim är en varmhjärtad arbetsgivare som bryr sig om sina anställda. Jag trivs jättebra här!"
Teamet består av fyra personer som motiveras och drivs av Stims syfte och uppdrag. Teamet har ett starkt engagemang i allt de gör och bollar gärna tankar och idéer med varandra. I rollen som kundservicehandläggare rapporterar du till gruppchefen för Kundservice och Innersälj. Just nu söker vi två nya medarbetare till teamet, varav den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra tjänsten är ett vikariat på ca ett år.
Arbetsuppgifter och ansvar
Rollen som kundservicehandläggare på Stim innebär stor kundkontakt och kommunikation genom främst telefon och mail. Vi ger våra kunder support i våra webbtjänster, hanterar fakturarelaterade frågor och hjälper kunder med frågor och administration av våra musiklicenser och även frågor om hur man får använda upphovsrättsskyddad musik i sin verksamhet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vem är du?
- Trivs med teamarbete och har en stark teamkänsla
- Har ett servicetänk och kan ge excellent service i alla olika typer av situationer
- Drivs av uppsatta mål och trivs med en säljande roll
- Du har en vana av, och kan periodvis jobba i ett högt tempo
- Du uttrycker dig väl i båda tal och skrift, svenska såväl som engelska
För att lyckas i rollen ser vi att du sedan tidigare har arbetslivserfarenhet inom service eller försäljning.
Utöver ovan nämnda krav lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann och driver utvecklingen framåt, du sätter laget framför jaget och har lätt för att samarbeta. Vidare är du en duktig kommunikatör med en positiv inställning och gillar kontakt med människor och kunder.
Övrigt
Ett arbete på Stim innebär att arbeta i en värderingsdriven organisation, där vi tror på en stark upphovsrätt och musikens värde. Stim har en stark kultur med mycket hjärta och passion för våra anslutnas intressen och för att främja svenskt musikskapande. Stim har ca 130 anställda som i normalt fall arbetar i fina lokaler på Hornsgatan 103 i Stockholm. Tillträdet är enligt överenskommelse.
Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan och CV snarast. Urvalsarbetet kommer att ske löpande och sista ansökningsdagen är den 15 augusti. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Heléne Öst på helene.ost@stim.se. Fackliga frågor besvaras av Eva Botmar, Unionen via mail eva.botmar@stim.se. Vi ber om förståelse för längre svarstider med anledning av semestertider.