OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett omväxlande och stimulerande jobb med mycket kundkontakt? Är du initiativrik, serviceminded och vill ge det lilla extra? Då ska du läsa mer om tjänsten som kundtjänstmedarbetare till detta internationella logistikföretag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning kundtjänstmedarbetare då bolaget behöver förstärka sitt team med nya kollegor som får möjligheten att jobba med varierande arbetsuppgifter under mycket eget ansvar. Tjänsten passar dig som vill ingå i ett ambitiöst team med stark känsla för samarbete och sammanhållning!
Företaget sitter i fräscha lokaler på Limhamn i Malmö och arbetstiderna är förlagda i ett rullande schema mellan 8-18, måndag-fredag.
Du erbjuds
* En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
* Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med att ge förstklassig service till företagets befintliga och nya kunder. Du kommer även att ha administrativa arbetsuppgifter som en del i ditt dagliga arbete. Datorn och telefonen kommer därför vara dina främsta arbetsredskap.
Som kundtjänstmedarbetare hos vår kund är du ansvarig för följande transaktioner gentemot kund:
* Kundtjänst
* Prisförfrågningar
* Bokningar
* Spårning av paket
* Teknisk support
* Tullförfrågningar
* Fakturaförfrågningar
* Reklamationer
Tjänsten passar dig som vill få möjligheten att arbeta inom en internationell organisation som arbetar med snabba beslut i en ständigt föränderlig marknad. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och högklassiga produkter där kunden erbjuder nya utmaningar och mycket möjligheter.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare har erfarenhet från serviceyrket
- Skriver och talar obehindrat på svenska, danska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
- Har god datorvana
- Har avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
* Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj
Som person är du
* Uthållig
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Schema: Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-18:00. Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema
* Placering: Limhamnsvägen 110
Information gällande vidare rekryteringsprocess
Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231