OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill fortsätta utvecklas i ett snabbväxande bolag som ligger i framkant inom betallösningar? Gillar du dessutom att arbeta i högt tempo och har höga ambitioner att utvecklas? Läs då vidare och ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN:
Surfboard Payments är en agil organisation som levererar mjukvarubaserade betallösningar för fysiska butiker och handlare utan fast försäljningsställe. Bolaget planerar att lansera en mobilapplikation för den svenska marknaden inom kort och behöver därför stärka upp teamet med en medarbetare fokuserad på kundservice.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du i huvudsakligen att hantera inkommande ärenden från Surfboards kunder med ambitionen att besvara i realtid. Du kommer att ingå i ett mindre team bestående av interna tech personer som kommer att hjälpa dig vid mer avancerade frågor. Detta innebär att du kommer vara den första personen som axlar rollen som kundtjänstmedarbetare på Surfboard Payments i Stockholm. Rollen passar därför dig som har höga ambitioner och vill gå mot en teamleader roll i framtiden.
Några av arbetsuppgifter kommer att vara:
Hantera inkommande frågor och ärenden till Surfboard Payments kundtjänst.
Vid behov genomföra utgående samtal eller förfrågningar till kunder.
Skapa och underhålla kundmasterdata i Bolagets interna system.
Proaktivt analysera och följa upp kunddata, bl.a. för att ge input till vidareutveckling av vårt hjälpcenter.
Bidra till att få våra kunder att fungera som ambassadörer åt bolaget.
Kontinuerligt komma med idéer för att utveckla och effektivisera processer för vår kundtjänst.
VI SÖKER DIG SOM HAR:
Arbetslivserfarenhet av kundservice i minst 1 år.
God analytisk och administrativ förmåga.
God datorvana.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Det är inget krav, men meriterande om du har:
God tekniska förmåga.
Erfarenhet av att jobba i någon form av affärssystem som exempelvis Zendesk.
Kunskaper i övriga nordiska- och/eller europeiska språk.
Erfarenhet av B2B- och/eller betaltjänstbolag.
För denna roll kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Vi söker därför dig som är lösningsorienterad som person och drivs av att hjälpa kunder med diverse frågor. Det är också av stor vikt att du är utåtriktad och social som person samt har förmågan att vara ödmjuk och lyssnar in kundens behov. Vidare ser vi gärna att du är noggrann i ditt arbetssätt och gillar att ta egna initiativ.
OM KUNDFÖRETAGET:
Surfboard Payments är en agil organisation som levererar mjukvarubaserade betallösningar för fysiska butiker och handlare utan fast försäljningsställe. Läs mer om dem här.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Det här är en direkt rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd av kunden från start.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Torsgatan 30, Stockholm
Rekryteringsansvarig: Linda Ye
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?