OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att arbeta med oss på Svea Bank, en härlig arbetsplats med mycket energi! Här genomsyras arbetet av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig.
Om rollen
I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 25 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Svea Banks kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso, faktura- samt parkeringsärenden. Hos oss får du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med engagerade kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar.
Vi sitter i ljusa lokaler belägna vid Mall of Scandinavia i Solna nära kommunikationer som pendeltåg, tvärbana, bussar och T-bana. I Mall of Scandinavia finns många affärer och restauranger, och vi har ett eget gym i anslutning till kontoret som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet.
Din profil
Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du:
- Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
- Har ett stort engagemang, eget driv samt är en doer
- Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
- Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt
- Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar
- Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs
- Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper
- Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra
Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal och mejl. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll.
Om Svea
Svea är ett finansiellt bolag med verksamhet i ett flertal europeiska länder. I 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! Vi arbetar ständigt för att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och våra anställda uppmuntras att vara nytänkande och dela med sig av sina tankar och idéer så att vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. På Svea råder en entreprenöriell anda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har respekt för livet utanför arbetet. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vi planerar att starta din resa med oss i mitten av januari 2022.
Om du undrar något om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Jeanette Emilsson (08-514 931 63) eller teamledare Ellinor Sandel (08-470 35 63).
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund.