Kundtjänstmedarbetare till teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget

Vår kund är ett marknadsledande produktbolag inom teknik med verksamhet över hela världen. Huvudkontoret är beläget i Göteborg. Tjänstens placering är i Göteborg, Uppdraget startar per omgående och pågår året ut till att börja med. Möjlig förlängning efter årsskiftet.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en person för uppdrag hos vår kunds serviceavdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara första kontaktytan via inkommande telefonsamtal och mail från kunder. Till din hjälp kommer du att ha ett ärendehanteringssystem som underlättar arbetet med att hålla ordning på kundärenden. Du kommer att vara ansiktet utåt och fokusera på att ge ett vänligt bemötande i telefon och mail. Då ärendet är mottaget förväntas du vidarebefordra informationen till nästa anhalt som kan vara en tekniker eller second line support. Du följer ärenden och kommunicerar aktivt och proaktivt med kunderna under ärendeprocessen. Dina kollegor står för det tekniska kunnandet och ditt fokus blir service och kommunikation.

Mellan samtal och kundkontakter, vilka prioriteras högst, förväntas du också hjälpa till med arbetsplanering/schemaläggning. Det innebär att du kommer att medverka i att planera in arbeten i teknikernas kalendrar. Du kommer då att samverka med Projektledare i organisationen.


Din profil

Vi söker dig med minst två års erfarenhet av liknande tjänst och som har gymnasiekompetens och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk. Det är meriterande om du har kompetens inom schemaläggning/planering/samordning. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem. Gärna Axapta. Du har goda kunskaper i officepaketet.

Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt och vara kundorienterad. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att uppnå hög servicegrad. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga.

Vi tillämpar löpande urval då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via www.soderco.se så snart som möjligt. Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg

Alexandra Ny

Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg

Niklas Ekeblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning Göteborg AB Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 september 2016

Besöksadress

Vallgatan 8, Göteborg
None

Postadress

Vallgatan 8
Göteborg, 41116

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024