OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.
Urbaser är stolta insamlare av sopor, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet.
Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!
Om jobbet
Urbaser ansvarar från och med i december för avfallsinsamlingen i Danderyd, med Danderyds kommun som uppdragsgivare och samarbetspartner. Till dess behöver vi förstärka teamet med en engagerad och lyhörd kundtjänstmedarbetare som är en fena på administration.
Som medarbetare i Urbasers kundtjänst är du ofta den första kontakten mellan oss och våra kunder och du är därmed en mycket viktig representant för bolaget och ett viktigt led i att upprätthålla och stärka Urbasers varumärke. Dina ansvarsområden består i huvudsak av att ta emot och bemöta frågor från kunder och andra parter samt att ta emot beställningar och hantera reklamationer. Administration, exempelvis ärendehantering i våra olika system och återkoppling till kolleger och abonnenter, ingår också i tjänsten. I den här tjänsten arbetar du tätt tillsammans med vår kundtjänstansvarige, Åsa.
Mer specifikt är dina arbetsuppgifter bland andra att:
- Besvara inkommande frågor som rör generell avfallshantering och fakturering.
- Besvara hämtningsrelaterade frågor om exempelvis framkomlighet, produkter och tjänster.
- Registrera och hantera avvikelser och reklamationer samt beställningar och andra abonnentärenden i vårt verksamhetsystem (Thor).
- Vid behov vara behjälplig och serva Urbasers miljöarbetare i deras arbete vid hämtställen.
- Vid behov förmedla kontakt vidare till rätt person eller avdelning, såväl internt som externt.
- Arbeta för att förbättra rutiner och samarbete mellan oss, våra kunder och våra uppdragsgivare.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du:
- Brinner för kundkontakt och för att ge förstklassig service.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
- Är analytisk, noggrann och kan, genom ett strukturerat arbetssätt, arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är självgående och lösningsorienterad.
- Är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift.
- Har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana.
Utöver detta har du som lägst avslutad gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av kundtjänstarbete, gärna från ett företag inom avfalls- eller transportbranschen. God kännedom vad gäller avfallshantering och lokalkännedom i Danderyds kommun är mycket meriterande. Har du erfarenhet av verksamhetssystemet Thor är det än mer meriterande. Vi kommer också att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i samband med rekryteringen.
Övrigt om tjänsten
Start: 5 december 2022.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: ca 07:30-16:30
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Låter det här som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte mot ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.